اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس:

تکریم سالمندان در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان فردوس گفت: باید تکریم سالمندان و توجه به شخصیت آنان در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

تکریم سالمندان در جامعه فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی جوان عصر امروز در مراسم بازدید از مرکز سالمندان فجر امید شهرستان فردوس اظهار کرد: احترام به سالمند، احترام به خداوند و پیامبر اکرم (ص) است.

وی افزود: فرزندان نباید اجازه بدهند که شخصی دیگر وظیفه نگهداری و مراقبت از والدین آنان را بر عهده بگیرد بلکه باید با تمام وجود از پدر و مادر خود نگهداری کنند.

معاون فرماندار فردوس تصریح کرد: افرادی که به سالمندان خدمت می‌کنند نباید نگاهی مادی داشته باشند بلکه هدف آنها باید خدمت به خلق و جلب رضای خداوند باشد چراکه نگهداری از افراد سالخورده اجر و مزد بسیار زیادی در نزد خداوند دارد.

جوان بر تکریم شخصیت سالمندان تاکید کرد و یادآور شد: جوانان باید نسبت به تکریم شخصیت و جایگاه افراد سالمند و سالخورده اهتمام جدی داشته باشند.

*نگهداری از 35 سالمند در مرکز سالمندان فجر امید فردوس

مدیرعامل مرکز سالمندان فجر امید فردوس نیز گفت: در حال حاضر تعداد 35 سالمند به صورت شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری و تعداد 50 سالمند نیز به صورت مراقبت در منزل نگهداری می‌شوند.

علی‌اکبر قنبری با اشاره به هزینه بالای نگهداری سالمندان و همچنین بالا بودن هزینه خدمات درمانی و پزشکی آنان افزود: ماهانه مبلغ 200 هزار تومان برای نگهداری هر نفر سالمند از سوی اداره بهزیستی شهرستان یارانه پرداخت می‌شود که این مبلغ برای نگهداری سالمندان کافی نیست و هزینه‌های زیادتری صرف می‌شود.

وی از پیشرفت 50 درصدی پروژه احداث ساختمان جدید مرکز سالمندان فردوس خبر داد و تصریح کرد: این ساختمان در زمینی با زیربنای 3 هزار مترمربع احداث و تاکنون نیز مبلغ 750 میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است.

مسئولان شهرستان فردوس پس از بازدید از مرکز سالمندان فجر امید در همایش روز جهانی سالمند که از سوی اداره بهزیستی شهرستان فردوس در محل زینبیه باغستان علیا برگزار شد، حضور یافتند.

این همایش نیز با حضور بیش از 300 نفر سالمند مرد و زن برگزار و برنامه‌های متنوعی همچون مسابقه طناب‌کشی، شعرخوانی و قصه‌گویی اجرا شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول