اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان اردبیل خبر داد

نگهداری 200 سالمند در 4 مرکز شبانه‌روزی اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 200 سالمند در چهار مرکز شبانه‌روزی اردبیل نگهداری می‌شوند.

نگهداری 200 سالمند در 4 مرکز شبانه‌روزی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی یعقوبی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز سالمندان در اردبیل اظهار داشت: در این مراکز خدمات توانبخشی و شبانه‌روزی ارائه می‌کنیم تا سالمندان بتوانند از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی و تغذیه‌ایی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این استان فرهنگ تکریم و احترام به سالمندان و حمایت درون خانواده‌ای به دلیل علقه‌‌های مذهبی و معنوی بیشتر از سایر مناطق کشور است و به همین دلیل جمعیت سالمند ما نیز کم و محدود می‌باشد.

این مسئول به شکل‌گیری بانک اطلاعات معلولان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با تشکیل این بانک اطلاعاتی 17 هزار نفر ثبت نام کرده و شناسایی معلولیت‌ آنها انجام شده است.

وی با اعلام اینکه بیش از یک‌هزار و 500 ناشنوا در این استان شناسایی شده و از خدمات متنوع توانبخشی بهره‌مند هستند افزود: جمعیت ناشنوای استان با توجه به میانگین از هر یک‌هزار تولد شش تا هفت ناشنوا، بیشتر از رقم اعلام شده است ولی ما در رتبه‌بندی به ناشنوایی مطلق و کم شنوای بالا خدمات ارائه می‌کنیم.

یعقوبی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: ناشنوایان با ارجاع به کمیسیون پزشکی تشکیل شده از طرف سازمان بهزیستی مورد ارزیابی و بررسی نهایی قرار گرفته و بر اساس نظر این کمیسیون خدماتی به آنها ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل به محدودیت اعتبارات و خدمات ارائه شده در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته تنها برای کاشت حلزون در افراد ناشنوا به تعداد 27 نفر 81 میلیارد تومان اعتبار هزینه کردیم که کاشت حلزون اگر به موقع و تشخیص مناسب قبل از سه ماهگی و شش ماهگی انجام شود نتایج مثبت و بهبودی کامل فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: ما نوزادان دارای مشکل شنوایی را با تشخیص پزشک فوق تخصص برای کاشت حلزون به مراکز فوق تخصص تهران و تبریز اعزام می‌کنیم و قبل و بعد از عمل جراحی نیز در مراکز توانبخشی آموزش‌های لازم و ارائه تجهیزات و وسایل کمکی را در دستور کار قرار دادیم.

یعقوبی افزود: در نیمه اول امسال با کاشت حلزون برای 27 کودک ناشنوا یا کم شنوا آموزش‌های لازم نیز انجام شده و ما در آزمون سراسری و امتحان دریافت گواهینامه رانندگی از رابطان معتمد برای ناشنوایان استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استفاده از رابط برای تمام کارهای اجرایی و اداری آنها از عهده ما خارج است ولی باید سعی کرد فرهنگ ارتباط جامعه را ارتقا داد تا فرد ناشنوا بتواند با لب‌خوانی و برقراری ارتباط در علم‌آموزی و انجام کارهایش دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول