اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

ارائه خدمات به سالمندان باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: صاحب‌نظران علم سالمندی معتقدند ارائه خدمات باید به قشر آسیب‌پذیر سالمند از استانداردهای بالایی برخوردار باشد.

ارائه خدمات به سالمندان باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشد

محمد‌جعفر صادقی به ‌مناسبت دهم مهرماه به‌عنوان روز جهانی سالمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: سالمندان نیازمند دریافت خدمات متنوعی هستند و برای رسیدن به این هدف هماهنگی‌های درون‌بخشی و برون‌بخشی سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: در ‌حال حاضر برنامه مراقبت‌های ادغام یافته سالمندی در شهرستان نیشابور در سطح مراکز بهداشتی درمانی اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان داشت: در این مراکز برای تمام افراد سالمند بالای 60 سال پرونده تشکیل می‌شود و در هر پرونده 13 بیماری سالمند بررسی و ایمن‌سازی در دو سطح غیرپزشک و پزشک بررسی و در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده می‌شوند.

صادقی خاطرنشان کرد: بیماری‌های بررسی شده شامل فشارخون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، تغذیه، دیابت، بینایی و شنوایی، افسردگی، خواب، پوکی استخوان، بی‌اختیاری ادراری، سل، دمانس، سقوط و عدم تعادل است.

وی گفت: این برنامه در راستای اهداف برنامه سالمندان در وزارت بهداشت که مشتمل بر کاهش بار بیماری‌ها در گروه سنی زیر 80 سال و ترویج شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی است.

این پزشک متخصص اظهار داشت: امروزه حدود 700 میلیون نفر از جمعیت جهان را افراد بالای  60سال تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 این رقم به بیش از یک میلیارد نفر برسد که اکثر این افراد سالمند در کشور‌های در حال توسعه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول