اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کبدی خراسان‌رضوی:

به دلیل نداشتن بودجه کافی نمی‌توانیم در سوپر لیگ شرکت کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کبدی خراسان‌رضوی گفت: با اینکه ظرفیت بسیار بالایی در رشته کبدی در استان خراسان‌رضوی وجود دارد اما به دلیل نداشتن بودجه کافی نمی‌توانیم در سوپر لیگ شرکت کنیم.

به دلیل نداشتن بودجه کافی نمی‌توانیم در سوپر لیگ شرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، حسین فیضی ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل ما در این رشته بحث بودجه است چرا که در وضعیت خوبی قرار نداریم و این مشکلات سبب شد تا برای اعزام تیم کبدی دختران به مسابقات کشوری سکه‌هایی را که دخترم سرعقدش هدیه گرفته بود از او قرض بگیرم تا بتوانم با فروش آن، این تیم را به مسابقات اعزام کنم.

وی ادامه داد: کبدی رشته ورزشی است که به دلیل سابقه و قدمتش تمام مردم با آن آشنا هستند و می‌توانم به جرأت بگویم که تمام مردم عضو هیئت کبدی هستند، اما متاسفانه مسئولان از این رشته حمایتی ندارند.

فیضی تصریح کرد: تنها ارگانی که از این رشته حمایت دارد آموزش و پرورش است چرا که توانسته با تشکیل 14 تیم پسران و 5 تیم دختران آینده این رشته را در بحث آمادگی بازیکنان تامین کند.

وی افزود: در سال 89 ما بزرگترین افتخار را برای ورزش استان خلق کردیم که ثمره آن پس از برگزاری مسابقات مختلف حضور 8 نفر در اردوی تیم ملی کبدی و انتخاب 3 نفر از آنها برای شرکت در مسابقات آسیایی گوانجو چین بود که همین دو نفر تنها مدال‌های نقره نمایندگان استان بودند.

رئیس هیئت کبدی خراسان‌رضوی با اشاره به نزدیک بودن زمان اتمام ریاستش در این هیئت، گفت: منتظر هستم تا این مدت هم تمام شود و بتوانم استراحت کنم، مطمئن باشید که من دیگر کاندیدا نخواهم شد، دیگر خسته شده‌ام و می‌خواهم بیشتر به خانواده‌ام بپردازم اما اگر قرار باشد در ورزش باشم قطعاً در این رشته فعالیت نخواهم کرد و به هیئت دیگری می‌روم.

فیضی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر حذف برخی از ورزشکاران این رشته به دلیل انتقاد از وی، گفت: من کسی را حذف نکرده‌ام و اگر کسی از این رشته جدا شده است به دلیل خواسته خودش بوده است، ما وظیفه نداریم که برای همه فرش قرمز پهن کنیم اما اگر کسی نخواهد بماند ما هم اصراری نداریم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره حضور تیم کبدی استان در مسابقات تبریز و گلایه ورزشکاران این رشته از کمبود امکانات، ادامه داد: ما در این مسابقات سعی کردیم آن چیزی را که در توانمان بود برای آنها به کار بگیریم، متاسفانه برخی از افراد مغرضانه از ما انتقاد می‌کنند و به دنبال مسائل دیگری هستند.

وی گفت: در آن مسابقات دبیر هیئت حضور داشت و گزارش لحظه به لحظه به من ارائه می‌کرد و مطمئن باشید این شایعات فقط برای حاشیه درست کردن برای کبدی است.

فیضی همچنین در رابطه با آسیب‌دیدگی نخاعی یکی از ورزشکاران دختر این رشته گفت: این خانم پیش از اینکه به تمرین بپردازد از ناحیه گردن در یک تصادف رانندگی آسیب دیده بود اما ضربه‌ای که در تمرین به او وارد آمد ضایعه نخاعی برای او ایجاد کرد و سریعاً به بیمارستان انتقال یافت.

رئیس هیئت کبدی خراسان‌رضوی در ادامه به وضعیت این رشته در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: تمام شهرستان‌های خراسان‌رضوی در این ورزش فعالیت خوبی دارند که اگر بتوانیم مشکلات سالن ورزشی و امکانات آنها را فراهم کنیم، می‌توانیم گامی بزرگ در راستای کیفیت این ورزش در خراسان‌رضوی برداریم.

فیضی عنوان کرد:‌ 9 ورزشکار ملی در هیئت کبدی خراسان‌رضوی بازی می‌کنند و 4 داور نیز از خراسان‌رضوی در مسابقات کشوری شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول