اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

رمز پیام شهدا ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: تا خدا هست، نام و یاد شهید هم هست و رمز و راز پیام شهدا ولایت‌مداری است.

رمز پیام شهدا ولایت‌مداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین برپایی یادواره سرداران و 10 شهید روستای بهارستان جم که به همت پایگاه مقاومت بسیج ابوالفضل(ع) روستای بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: مقام شهید یک مقام فراتر از حد تصور انسان است و در فضای اندیشه جامعه بشری نمی‌گنجد.

وی افزود: خداوند در قرآن تاکید بسیار داشته که انسان می‌پندارد شهدا با شهادت فانی شده و از جهان بار برمی‌بندند و در جای دیگری از حیات برخوردار نیستند در صورتی که خداوند نهیب می‌زند که شهدا مرده نیستند بلکه زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ شهدا آن است که شهید در تجارت دنیای خود، طرف معامله او خداست به‌این منظور که خداوند مشتری جان او و بهشت قیمت شهادت اوست.

صفایی‌بوشهری اذعان داشت: در عالم وجود دو واژه تولد و مرگ برای هر انسانی یقینی است و نظام آفرینش بر این اصل استوار است اما زیباترین رفتن، آن رفتنی است که با آن، انسان هم در عالم غیب و هم در عالم شهود ماندگار می‌ماند و آن شهادت است.

امام جمعه بوشهر تنها شکل زیبا برای ماندگاری در عالم غیب و شهود را شهادت خواند و افزود: به همین خاطر است که همه اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

صفایی‌بوشهری بیان داشت: برگزاری این یادواره‌ها جدای از تکریم و بزرگداشت مقام شهدا، گواه صدق حیات شهدا در عالم غیب و شهود است.

وی خاطر نشان کرد: فلسفه ماندگاری شهادت شهدا جبران تجارتی است که با خدا کردند و تا خدا هست، نام و یاد شهید هم هست و دیگری اینکه شهدا با شهادتشان کتاب هدایتی به رنگ خون برای همه ما نوشته‌اند.

در این آیین باشکوه از خانواده معظم سرداران و 10 شهید روستای بهارستان جم تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول