اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) عنوان کرد

استفاده از رهنمود‌های مراجع در ساخت ضریح امام حسین (ع)

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) گفت: در ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) از رهنمودها و ارشادات مراجع و علما استفاده شده است.

استفاده از رهنمود‌های مراجع در ساخت ضریح امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود پارچه‌باف شنبه شب در بازید و زیارت آیت‌الله جوادی‌آملی از ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ارائه گزارشی از نحوه ساخت این ضریح مطهر پرداخت و اظهار داشت: ما مفتخریم در ابتدای شروع کار ساخت این ضریح، خدمت مراجع و علما رسیدیم و ارشاد و راهنمایی‌های این بزرگواران را برای هر چه بهتر شدن و باشکوه‌تر شدن این ضریح مطهر به کار بستیم.

وی با بیان اینکه بارها در طول این مسیر چند ساله با مشکلاتی مواجه ‌شدیم‌ افزود: با لطف خداوند و عنایت حضرت به طور ناگهانی راه به روی ما باز می‌شد و ما کار را ادامه می‌دادیم.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به مواد به کار رفته در این ضریح مطهر گفت: از ابتدا سعی ما بر این بود که بهترین جنس و بهترین اساتید را برای ساخت این ضریح مقدس به کار گیریم که به حمدالله این کار با عنایت حضرت به اینجا رسیده است.

وی مراسم رونمایی از ضریح مطهر امام حسین (ع) را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مراسم با شکوه در شب میلاد حضرت علی بن موسی رضا(ع) و با حضور شخصیت‌های دولتی و مذهبی و شیعیانی از کشورهای مختلف از جمله هندوستان، لبنان، عراق، بحرین، عربستان و... برگزار شد.

پارچه‌باف تاکید کرد: تمام میهمانان داخلی و خارجی بالاتفاق بر این موضوع اذعان داشتند که چنین کار هنری عظیمی را هنوز در هیچ یک از عتبات مقدسه و بقعه‌های متبرکه مشاهده نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ضریح فعلی که بر روی مضجع شریف حضرت سیدالشهدا قرار دارد اسامی ائمه آورده نشده است گفت: ما در این ضریح جدید جبران مافات کرده و اسامی چهارده معصوم و ائمه اطهار (ع) را در داخل و خارج ضریح کار کرده‌ایم.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک کاروانی را همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند برای انتقال ضریح مطهر به عتبات عالیات راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این کاروان با اشاعه فرهنگ عاشورایی از شهرها و استان‌های مختلف عبور خواهد کرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این کاروان باشکوه 40 روز در راه باشد تا ارادت شیعیان و محبان اهل بیت (ع) به ساحت مقدس امام حسین(ع) را به جهانیان نشان دهیم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول