اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز صورت گرفت

بازدید تولیت حرم مطهر حضرت معصومه از ضریح اباعبدالله الحسین

خبرگزاری فارس: تولیت حرم مطهر حضرت معصومه از ضریح اباعبدالله الحسین بازدید کرد و ضمن زیارت این ضریح مطهر در جریان نحوه ساخت آن قرار گرفت.

بازدید تولیت حرم مطهر حضرت معصومه از ضریح اباعبدالله الحسین

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز ضریح مطهر و مقدس حضرت اباعبدالله الحسین را زیارت کرد.

سخنگو و عضو هیئت امنای ساخت ضریح حرم امام حسین( ع) در این بازدید در سخنانی اظهار کرد: برای نخستین بار همه محبان حضرت در سراسر گیتی هر یک به قدر بضاعت مالی و عمق ارادت خویش در این امر مقدس سهیم و شریک شدند.

وی با بیان اینکه در این پروژه مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های علمی، مهندسی، مفهومی، دینی و هنری توسط کارشناسان و متخصصان مربوطه انجام شده است ابراز داشت: طراحی ضریح مطهر توسط استاد گرانقدر و فرهیخته محمود فرشچیان انجام گرفت و به اقرار کارشناسان فن یکی از آثار کم‌نظیر هنری محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای افزود: همچنین خطاطی متون منقوش بر ضریح مقدس توسط جناب استاد سید محمد حسینی‌موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام  است به رشته تحریر درآمده است.

وی خاطر نشان کرد: برای طراحی سازه ضریح از مهندسین مختلف در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، شیمی و متالوژی استفاده شود.

سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح حرم امام حسین( ع) در پایان تاکید کرد: بالغ بر 14 میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا، جواهرات و سایر اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول