اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی در حاشیه زیارت ضریح مطهر امام حسین(ع):

هنگام انتقال ضریح مطهر به کربلا موج حسینی در کشور ایجاد شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره به ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) در قم گفت: لازم است در زمان ارسال این ضریح به کربلا موجی حسینی راه بیندازید.

هنگام انتقال ضریح مطهر به کربلا موج حسینی در کشور ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در حاشیه زیارت و بازدید ضریح مطهر امام حسین(ع) در قم اظهار کرد: در طول تاریخ دشمنان انواع و اقسام توطئه‌ها را اجرا کردند که نور امام حسین را خاموش کنند ولی نتوانستند به کوچک‌ترین موفقیتی دست یابند.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب سایت‌های اختصاصی علیه مقدسات تشکیل شد ولی در آخرین نظرسنجی‌های انجام شده مشخص شد نه تنها ارادت مردم به ویژه جوانان نسبت به خاندان عصمت و طهارت کم نشده بلکه علاقه مردم به اهل بیت(ع) حتی بیشتر شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جوانان در ایام محرم شور وصف‌ناپذیری برای شرکت در مراسم‌های عزای حسینی دارند و می‌توان گفت دهه عاشورا دهه جوانان است، تاکید کرد: باید از این سرمایه ارزشمند استفاده کنیم چرا که اهل بیت(ع) فرمودند که یاد اباعبدالله را زنده نگه دارید، بر تربتش سجده کنید، برایش مجلس بگیرید و شعر بگویید.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا نماد فداکاری در راه دین است، به تلاش‌های انجام شده برای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: ان‌شاءلله این ضریح برای چند سده ماندگار خواهد بود و این اقدام یکی از دستاوردهای ایران اسلامی است. جا دارد که بر جایی از این ضریح نوشته شود که این کار برای ایران اسلامی است.

خاتمی تاکید کرد: زیارت مردم در کنار این ضریح مطهر امری پسندیده است و لازم است در زمان ارسال این ضریح به کربلا موجی حسینی راه بیندازید و ان‌شاءالله یک عاشورای باشکوه را با این ضریح فاخر و ارزشمند تدارک ببینید.

وی یادآور شد: زبان از تشکر عزیزانی که این ضریح فاخر را به اینجا رسانده و از مردمی که با عشق کمک‌های خود را اهدا کردند عاجز است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول