اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

باغ‌های پسته قزوین توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به برداشت قابل توجه محصول پسته در شهرستان بویین زهرا گفت: باغ‌های پسته در قزوین توسعه می‌یابد.

باغ‌های پسته قزوین توسعه می‌یابد

محمدرضا صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه استان قزوین در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه نخست را در کشور از آن خود کرده، اظهار کرد: این مهم با همت و تلاش مداوم کشاورزان و مسئولان زحمتکش جهاد کشاورزی قزوین محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برپایی جشنواره‌های پسته و انگور در استان قزوین نقش مهمی در اشاعه فرهنگ کشاورزی و برداشت محصولات در این استان دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های مختلی مانند گندم، زغال اخته، گیلاس، انگور، زیتون و پسته تاکنون در سطح استان قزوین برپا شده است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای مدیریت کرد که بتوان حداکثر استفاده و بهر‌ه‌وری را از برگزاری چنین جشنواره‌ها و همایش‌های حوزه کشاورزی به عمل آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: شهرستان بویین زهرا نقش ویژه‌ای را در تولید و برداشت محصولات مختلف کشاورزی دارد.

صفری با بیان اینکه درجه و کیفیت پسته تولیدی در شهرستان بویین زهرا در سطح کشور بسیار ممتاز و ویژه‌ ارزیابی شده، تصریح کرد: باید برای کیفیت و افزایش هرچه بیشتر سطح زیر کشت این محصول تلاش کرد.

وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی قزوین با عنایت به اهم بسیار مهم برداشت محصول پسته در چند سال اخیر فعالیت‌های محوری ویژه‌ای را به ثمر رسانده که سبب رضایت‌مندی بیشتر کشاورزی این محصول شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی ویژه از باغ‌داران و پسته‌کاران قزوینی جزو اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قرار گرفته، عنوان کرد: مدیریت راهبردی در عرصه کشاورزی باید از سوی مسئولان نهادینه شود.

صفری ادامه داد: شهرستان بویین زهرا از ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کاشت و نیز برداشت محصولات کشاورزی اعم از پسته، گندم، خربزه و نیشکر بهره‌مند است که لازم است به صورت مرتب تقویت شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول