اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل:

11 مدرسه شبانه‌روزی تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت:‌ در قالب پروژه مهر ماندگار 11 مدرسه شبانه‌روزی تا پایان دولت دهم تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

11 مدرسه شبانه‌روزی تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های مهر ماندگار در اردبیل اظهار داشت: این پروژه‌ها که اغلب با پیشرفت 90 درصد در حال احداث است تاکنون 12 میلیارد تومان اعتبار در بر داشته است و برای تکمیل آن به 4 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان تا خرداد سال آینده و بخشی نیز تا دهه فجر امسال آماده شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین پروژه‌های مهر ماندگار سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که بخشی از آنها به همت بسیج سازندگی به شکل تعریض و ساخت پل، آبرسانی، ساخت خانه عالم، توسعه مجموعه‌های ورزشی و خانه‌های محرومان در اولویت قرار گرفته است.

در این جلسه همچنین مقرر شد آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار به طول 308 کیلومتر تکمیل شده و با صرف هزینه 37 میلیارد تومان این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شود.

همچنین در این جلسه بر تکمیل و تسریع گازرسانی به 35 روستا تاکید شد که بخشی از این پروژه‌ها در هفته دولت و دفاع مقدس به تعداد 18 مورد افتتاح شده و 17 طرح گازرسانی روستایی نیز دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

در این جلسه همچنین بر توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی با مشارکت بانک کشاورزی و پرداخت تسهیلات تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه هر یک از پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان‌ها بررسی شد که در اردبیل پروژه توان‌بخشی جانبازان در زمینی به مساحت 13 هزار و 850 متر‌مربع در حال اجراست که فاز اول آن شامل آب درمانی و استخر بوده و پروژه با پیشرفت مناسب خرداد سال آینده تکمیل می‌شود.

تکمیل ساختمان موزه صفویه و تجهیز آن از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار بود که آماده بهره‌برداری شده است.

همچنین در حوزه صنعت، معدن و تجارت شرکت ابریشم سبلان درخواست 3 میلیارد تومان تسهیلات کرده که بانک ملی قرار است در پرداخت این تسهیلات کمک کند تا این پروژه از مصوبات مهر ماندگار تا شش ماه آینده عملیاتی و اجرایی شود.

همچنین احداث راه اردبیل – فیروز‌آباد به طول 82 کیلومتر مورد بررسی قرار گرفت که سه قطعه این پروژه به طول 35 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و در تکمیل تقاطع غیر‌هم‌سطح هیر با رفع مشکل مالی این مجموعه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

در این جلسه بر تکمیل مجتمع فرهنگی- هنری باغ عارف، سایت اورژانس اجتماعی اردبیل که از پروژه‌های مهر ماندگار می‌باشد و همچنین تکمیل سالن ورزشی روستای آراللو، سالن دو و میدانی علی دایی با همکاری شرکت توسعه اماکن ورزشی و همچنین پروژه آبرسانی شهید صد‌آفرین برای پوشش روستاهای سامیان و تقی‌دیزج تاکید شد که با تامین اعتبار قرار شد این پروژه‌ها خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول