اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار:

6 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شد

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار اعلام کرد: برای اجرای 905 طرح مهر ماندگار بیش از 6 هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

6 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری علی‌اکبر محرابیان دوشنبه شب در نشست هماهنگی پروژه‌های مهر ماندگار که در استانداری مازندران برگزار شد، بیان کرد: در کل کشور 905 طرح در قالب مهر ماندگار تعریف شده است.

وی با اعلام اینکه رفع 60 نقطه حادثه‌خیز نیز در این پروژه‌ها گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی جانبازان نیز از محل اعتبارات پروژه‌های مهر ماندگار 31 مجتمع را شامل می‌شود.

محرابیان با اعلام اینکه تا قبل از سفر من به مازندران 42 طرح برای پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شده بود، اعلام کرد: دیروز و امروز دو طرح دیگر به این پروژه‌ها اضافه شده و سهم مازندران از پروژه‌های مهر ماندگار به 44 طرح افزایش یافت.

وی میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های مهر ماندگار در کشور از نقطه صفر تا پایان اجرای پروژه را به نرخ سنواتی و سرمایه‌گذاری بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

محرابیان یادآور شد: در بین استان‌های کشور مازندران سهم خوبی از طرح‌های مهر ماندگار دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در پروژه مهر ماندگار رتبه مازندران را در اجرایی شدن این پروژه از نظر پیشرفت فیزیکی یازدهم برشمرد و افزود: در بین دستگاه‌هایی اجرایی مازندران پروژه‌های مهر ماندگار رشد فیزیکی بیشتر از 62 درصد دارند.

وی پیشرفت فیزیکی پروژ‌ه‌های اداره کل ورزش و جوانان را 68 درصد، پروژه‌های خانواده وزارت نیرو را 62 درصد، پروژه‌های اداره کل ارشاد را 75 درصد پروژه صنعت را 64 درصد، شهرسازی را 65 درصد و بهداشت و درمان استان مازندران را 78 درصد اعلام کرد.

محرابیان تاکید کرد: اگر مجموعه این طرح‌ها در دولت دهم راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسد برای رشد و توسعه مازندران گام بلندی برداشته می‌شود.

وی به عنوان نمونه توضیح داد اگر پروژه‌های بهداشتی و درمانی تعریف شده در مهر ماندگار در استان مازندران به بهره‌برداری برسد سرانه بهداشتی و آموزشی استان در بخش درمان از رشد 40 درصدی برخوردار می‌شود.

وی از اجرای سه طرح ملی مهر ماندگار در استان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: قطعه یک و چهار آزادراه تهران شمال، تعریض محور هراز و تعریض محور سوادکوه تهران از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود.

محرابیان اضافه کرد: کل مسیر تهران قائم شهر با اختصاص اعتبار پروژه‌های مهر ماندگار بزرگراه می‌شود.

وی همچنین درباره توسعه فرودگاه رامسر که برای این منظور ساخت باند بزرگ تعریف شده است، خاطرنشان کرد: باند جدید فرودگاه رامسر با تکنولوژی نوین حداکثر تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محرابیان اعلام کرد: با راه‌اندازی باند جدید فرودگاه رامسر امکان فرود ایرباس 600 در این فرودگاه فراهم می‌شود.

وی مدت زمان اجرای توسعه این پروژه را حداکثر 90 روز اعلام کرد.

محرابیان همچنین درباره ساخت دانشگاه جایگزین در کنار فرودگاه رامسر گفت: برای این منظور 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که یک میلیارد تومان آن تا یک ماه آینده و یک میلیارد تومان دیگر آن تا پایان سال جاری اختصاص می‌یابد.

وی در پایان گفت: برای توسعه فرودگاه رامسر 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، نشست هماهنگی پروژه‌های مهر ماندگار با حضور مسئولان و نماینده مردم بابل در مجلس هم‌اکنون در استانداری مازندران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول