اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اواخر هفته

هوای خوزستان پاییزی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: روند کاهش دما و تغییر فصل از اواخر هفته جاری در این استان آغاز می‌شود.

هوای خوزستان پاییزی می‌شود

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: روند کاهش دما در خوزستان از روزهای پایانی هفته آغاز خواهد شد و طی دو روز آینده به میزان نیم درجه سانتیگراد هوا گرم‌تر می‌شود اما در اواخر هفته روند کاهش دما تا چهار درجه سانتیگراد را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی کنونی استان افزود: رطوبت نسبی در شهر اهواز در هم اینک 30 درصد است این در حالی است که صبح امروز 64 درصد بود از 65 درصد به بالا به عنوان شرجی نامیده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: جریانات هوا در خوزستان از امروز تغییر کرده است و دیگر شاهد شرجی نخواهیم بود.

دهملایی تأکید کرد: برای بروز شرایط شرجی جریانات جنوبی لازم است این در حالی است که اکنون در خوزستان جریانات از جنوبی به غربی تغییر کرده که افت دما در استان را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه اواخر هفته شرایط در استان پاییزی خواهد شد، افزود: در اواخر هفته جاری شاهد کاهش دما و رگبار در ارتفاعات استان خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در شهرهای جنوبی استان نیز شاهد رطوبت بالای هوا بوده‌ایم ولی در این شهرها برای شرجی شدن هوا نیاز به جریانات جنوبی نیست و با ورزش بادهایی از دریا به ساحل هوا شرجی می‌شود.

دهملایی تأکید کرد: به تدریج زاویه میل خورشید و تابش در خوزستان تغییر خواهد کرد و کاهش دما آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته با افزایش چشم‌گیر رطوبت هوا در شهرهای خوزستان به ویژه شهرهای جنوبی شاهد شرجی بی‌سابقه بودیم که در شهر ماهشهر تا مرز100 درصد رسید. این چنین رطوبت زیاد در نیمه نخست مهرماه، از نظر پدیده‌های هواشناسی جزو اتفاقات نادر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول