اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه:

دانشجویان پرچم‌دار مبارزه با تحرکات ضدفرهنگی دشمن باشند

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه قم گفت: قشر تحصیلکرده و دانشجو می‌توانند با بصیرت، پرچم‌دار مبارزه با تحرکات ضدفرهنگی دشمن باشند.

دانشجویان پرچم‌دار مبارزه با تحرکات ضدفرهنگی دشمن باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور صبح امروز، در ابتدای سال جدید تحصیلی با حضور در کنار مزار دانشجوی شهید کنگاوری (شهیده سیده طیبه زمانی) با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام مرتضی امیری وحید در این مراسم با تبیین فلسفه دفاع گفت: رفع یعنی اخراج دشمن غاصب پس از ورود به حریم شخصی انسان و دفع یا دفاع، جلوگیری از ورود دشمن و هتک حرمت وی به حریم افراد است.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه قم افزود: شهدا برای دفاع از مرزهای کشور عزیز اسلامیمان و نیز پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب، با تمام توان جنگ نابرابر هشت ساله را به پیش بردند که نقش شهدای تحصیلکرده و دانشجو در خلق این حماسه بسیار برجسته است.

امیری وحید با بیان اینکه امروز هدف اولیه و اصلی جنگ نرم دشمن تضعیف و نابودی اعتقادات و ارزش‌های دینی و انقلابی ملت ما به‌ویژه جوانان است گفت: در این جنگ جدید که می‌توان آن‌ را نبرد اعتقادی خواند، باز هم قشر تحصیلکرده و دانشجو می‌توانند با بصیرت، پرچم‌دار مبارزه با تحرکات ضد فرهنگی دشمن باشند.

وی ضمن توصیه به دانشجویان برای مطالعه و تحقیق پیرامون زندگی‌نامه شهدا و شناخت عمیق‌تر آنان، گفت: تفکری که علی‌رغم همه دشمنی‌های دنیای استکبار ما را در مسیر سرافرازی و غرور قرار داده، تفکر ایثار و شهادت است که باید سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل شود.

سیده طیبه زمانی عضو یک خانواده روحانی در روستای گودین (از توابع کنگاور)، دختری فوق‌العاده باهوش بود، بدون رفتن به مکتب و مدرسه، قرآن را نزد پدرش، سید حسین زمانی آموخت. در کنار آموختن قرآن و نهج‌البلاغه که به آن علاقه بسیار داشت و در حالی که در هنرهایی، مانند قالی‌بافی، بافندگی، گل‌سازی و عکاسی زبانزد دختران روستا بود، تحصیلات خود را تا دوم متوسطه به‌صورت متفرقه و در منزل انجام داد. سه سال آخر متوسطه تنها سال‌هایی است که سیده طیبه زمانی در دبیرستان و نزد استاد علم آموخت که در همین دوران منادی حجاب در مدرسه شد و در دفاع از حجاب و ارزش‌های اسلامی بسیار کوشید که به همین خاطر چندین بار از مدرسه اخراج شد.

پس از پایان تحصیلات متوسطه و شرکت در کنکور سراسری موفق به راهیابی به دانشگاه فردوسی مشهد و تحصیل در رشته مهندسی شیمی در سال پنجاه و شش شد. در دی‌ماه همان سال و در روزی که از سوی شاه ملعون به نام روز آزادی زن نامیده شده بود، به جرم شرکت در تظاهراتی که در مشهد و در مخالفت با کشف حجاب به راه افتاده بود دستگیر و همراه جمعی دیگر از معترضان روانه زندان شد که با حکم آیت‌الله شیرازی از زندان آزاد شد.

وی که دوره‌های مددکاری اجتماعی را نیز گذرانده بود، در جریان زلزله طبس، با حکم حضرت امام(ره) به یاری زلزله‌زدگان شتافت و عکس‌های بسیاری از ستم‌هایی که بر آن مردم رفته بود، با خود به یادگار آورد.

در پی حمله مزدوران رژیم پهلوی به بیمارستان امام رضا(ع) و تخریب بخش اطفال آن بیمارستان، شهیده زمانی یکی از کسانی بود که همراه دیگر انقلابیون با تحصن در ورودی این بیمارستان به حفاظت از کادر پزشکی و بیماران بستری در آن پرداختند.

پس از این اتفاق، وی که مقدار زیادی عکس و پوستر از جریانات فوق و روند مبارزات مردم در دیگر شهرها جمع‌آوری کرده بود، برای همراهی با مردم شهرش در مبارزات ضد ستم‌شاهی و نیز دایر کردن نمایشگاهی از عکس‌های مزبور برای برملا کردن هرچه بیشتر جنایات شاه ملعون راهی زادگاهش کنگاور شد، اما ماموران رژیم منحوس پهلوی که فعالیت‌های انقلابی این دختر پر جنب و جوش را بر نمی‌تابیدند، در هفدهم دی‌ماه سال 57 و در جریان تظاهرات مردم علیه حکومت فاسد پهلوی، وی را به ضرب گلوله به شهادت رسانده تا به زعم خود، صدای انقلابیون را در نطفه خفه کرده و ارباب جنایت‌کارشان چند صباحی بیشتر بر اریکه قدرت سوار باشد.

مرحوم حاج آقا بزرگ عراقی، از علمای بزرگ منطقه در مراسم تدفین آن شهید بزرگوار گفته بود: من مطمئنم که خون این سیده جوان، رژیم شاه را از ریشه برخواهد کند و دیدیم که چنین شد و خون جوانانی همچون سیده طیبه، فرصت دیدن بهار را به دژخیمان پهلوی نداد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول