اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

صراط مستقیم به معنای حرکت بر مدار معرفت و بصیرت است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حرکت در راه صراط مستقیم، عامل تعالی انسان است، گفت: کسانی که با علم، معرفت و بصیرت حرکت می‌کنند در مسیر صراط مستقیم هستند.

صراط مستقیم به معنای حرکت بر مدار معرفت و بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حمیدرضا حاج‌بابایی ظهر امروز در نکوداشت سید رضا فاضلیان در ملایر اظهار داشت: در طول دوران انقلاب همواره وجود علمای کشور در همه عرصه‌ها بارز بوده و خدمات این قشر بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به خدمات 30 ساله سید رضا فاضلیان در شهرستان ملایر گفت: ایشان به عنوان یک چهره مقبول و عالم وارسته از جایگاه بالایی برخوردار است و همه این بزرگی و محبوبیت به خاطر اخلاص و تقوایی است که در وجودشان موج می‌زند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب گفت: متقی کسی است که در علم خود دارای معرفت باشد و علم و معرفتش با تقوا و بصیرت عجین شود که همه این موارد یک جا در وجود آیت‌الله فاضلیان نهفته است.

وی با اشاره به اینکه در طول دوران انقلاب، افراد زیادی دارای علم و معرفت بودند اما به خاطر نداشتن بصیرت و خارج شدن از مسیر ولایت مردود شدند، عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز حاج آقا فاضلیان تقوا و بصیرت و حرکت در مسیر امام امت و رهبر انقلاب بود که در دوران انقلاب منشأ خدمات ارزنده‌ای برای استان همدان و شهرستان ملایر شد.

حاج‌بابایی افزود: وقتی سیاست همراه با اخلاص و تقوا باشد بعد از گذشت سال‌ها انسان ماندگار می‌شود و به عنوان الگو و سرمشق برای دیگران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وجود آیت‌الله فاضلیان به عنوان یک عالم وارسته تنها در مساجد و حوزه‌های علمیه نبوده است، اظهار داشت: حضور ایشان در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و رابطه ایشان با رزمندگان رابطه مرید و مرادی بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حضور معنوی‌ ایشان برای رزمندگان قوت قلب بود به طوری که رزمندگان در جبهه به ایشان عشق می‌ورزیدند و آموزش عملی دین به رزمندگان را می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه لقمه حلال در زندگی انسان بسیار بااهمیت است، گفت: ایشان به این امر مراقبت زیادی دارند و در این خصوص بسیار مراعات می‌کنند و این در ذهن همه است که حاج آقا بسیار به طعام و روزی حلال اهمیت می‌دهند.

حاج‌بابایی با اشاره به اینکه بصیرت این عالم ربانی باعث شده تا از همه امتحانات الهی سربلند و باصلابت گذر کنند افزود: کسی که تقوا پیشه و بر خداوند توکل کند خدا راه خروج از سختی‌ها و مشکلات را به او نشان می‌دهد.

وی آیت‌الله فاضلیان را نماد زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت خواند و تصریح کرد: کسانی که با علم، معرفت و بصیرت حرکت می‌کنند در مسیر صراط مستقیم هستند و نقش ایشان در این امر مهم اساسی و کلیدی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ایشان در برقراری ارتباط مردم با ولایت و ترویج فرهنگ ولایت در استان نقش بسزایی داشتند و در این زمینه نیز از نکات مهم ایشان توجه ویژه به حوزه‌های علمیه در استان بوده است.

وی ابراز داشت: در این زمینه عالمان بزرگی تحویل جامعه اسلامی شده که تربیت این شاگردان از وجود پرخیر و برکت این عالم وارسته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای افرادی که در قید حیات نبوده مراسم نکوداشت برگزار می‌شد، گفت: برگزاری این قبیل نکوداشت‌ها در زمان حیات افراد برجسته باعث شناخت بیشتر مردم از وجود معنوی این افراد است و نسل جوان و دانشگاهیان در این زمینه باید از لحظه لحظه زندگی این افراد بزرگ، الگو گرفته و آن را در زندگی خود به ‌کار ببندند.

حاج‌بابایی ضرورت‌های فرهنگی را یکی از عوامل مهم در برگزاری این نکوداشت عنوان کرد و گفت: الگوها باید معرفی شوند و عطر وجودشان در جامعه پراکنده شده تا همه از عطر معنویشان برخوردار شوند.

وی با برشمردن ظرفیت‌های تربیتی این نکوداشت اذعان داشت: تقدیر از خوبان باعث ترویج و تکرار خوبی‌ها در جامعه می‌شود و این شخصیت با پرورش علائم حیات طیبه انسانیت در خود به معنای تمام به انسانیت کمال بخشیدند.

وزیر آموزش و پرورش ملاک برتری انسان‌ها را تقوا برشمرد و گفت: امیدواریم با الگوگیری از این عالم فرزانه و پدر معنوی شهرمان در پرورش معنویت در خود تلاش کنیم.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول