اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم:

حلقه‌های معرفت و بصیرت در محل امامزادگان شکل گیرد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: حلقه‌های معرفت و بصیرت در محل امامزادگان شکل گیرد.

حلقه‌های معرفت و بصیرت در محل امامزادگان شکل گیرد

علی مبشری امروز در حاشیه مراسم همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده زیدبن علی(ع) سمیرم و رونمایی از ضریح این امامزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: تکریم و بزرگداشت امامزادگان در حقیقت تکریم و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) است.

وی دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت و ترویج فرهنگ رضوی دانست و افزود: در همین ایام نامگذاری روز بزرگداشت امامزادگان، فرصتی برای معرفی مکتب اهل‌بیت است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم تصریح کرد: در دهه کرامت، برنامه‌های مختلفی در امامزاده‌های سراسر کشور برگزار می‌شود که مردم را با جایگاه بقاع متبرکه و اثر معنوی آنها در زندگی اجتماعی آشنا می‌کند.

وی با بیان اینکه امامزادگان مرکز معنویت در جامعه هستند، اضافه کرد: این پایگاه معنوی جامعه باید با تلاش مردم و مسئولان حفظ بماند و تقویت شود.

مبشری ادامه داد: توجه به امامزادگان سبب رونق در مسائل دینی و معنوی می‌شود و تقویت مبانی اعتقادی را به دنبال دارد.

وی وجود امامزادگان را عامل تعلیم و تربیت و مقبره آنان را محلی برای بصیرت و ملجأ نورانیت در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «محل امامزادگان تبدیل به قطب فرهنگی شود»، یعنی محل تلاوت، انس با قرآن، محل معرفت به خدای متعال باشد و در این راستا باید حلقه‌های معرفت و بصیرت در محل امامزادگان شکل گیرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم اضافه کرد: جایگاه ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور در برقراری آرامش روحی و ایجاد ارتباط معنوی مردم در این اماکن بسیار مهم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون وجود امامزادگان در کشور ما مایه برکت و محل حضور آنها به عنوان مراکز قرآنی و قطب‌های فرهنگی و تبلیغی فرهنگ اهل بیت(ع) شده است، گفت: حضور امامزادگان در کشورهای مختلف سبب ترویج فرهنگ اسلام و گسترش فرهنگ و محبت اهل بیت(ع) در بین مردم شده است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 23 امامزاده، مقبره و قدمگاه در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول