اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضرات آیات علوی‌گرگانی و گرامی از ضریح امام حسین بازدید کردند

خبرگزاری فارس: حضرات آیات علوی‌گرگانی و گرامی با حضور در کارگاه ساخت ضریح اباعبدالله (ع) ضریح مطهر سیدالشهدا را زیارت کردند.

حضرات آیات علوی‌گرگانی و گرامی از ضریح امام حسین بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حضرات آیات علوی‌گرگانی و گرامی یکشنبه‌ شب به طور جداگانه با حضور در کارگاه ساخت ضریح جدید اباعبدالله الحسین (ع) ضمن بازدید، این ضریح مطهر و مقدس را زیارت کردند و در مراسم ذکر اهل بیت (ع) که در این مکان برگزار شد حضور یافتند.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی استاد حوزه علمیه قم یکشنبه شب با حضور در محل کارگاه ساخت ضریح امام حسین، این ضریح مطهر را زیارت کرد و طی سخنان کوتاهی گفت: خداوند به هیئت امنا و تمام کسانی که در این راه با جان و مال خود کمک کردند اجر عنایت کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی نیز در سخنانی این کار ارزشمند را نمونه ارادت خالصانه ملت ایران به اباعبدالله (ع) دانست و از زحمات دست‌اندرکاران، مردم و تمام کسانی که در ساخت این ضریح مطهر سهیم بودند قدردانی کرد.

آیت‌الله گرامی هم پس از زیارت ضریح با بیان اینکه تمام نعمت‌هایی که از عالم غیب به عالم ناسوت و طبیعت می‌رسد به وسیله انوار طیبه پیامبر و اهل بیت است خاطر نشان کرد: ما همگی در تمام نعمت‌های دنیا و آخرت مدیون انوار مقدسه اهل بیت(ع) به وی‍ژه اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

وی امام حسین (ع) را احیاکننده دین دانست و با بیان اینکه اگر سیدالشهدا نبود مذهب باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: از مقام‌هایی که به اباعبدالله شده است «استجابة‏ الدعا تحت قبة» است و به همین دلیل تمام قبه‌ها که به حضرت منسوب است و حتی مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) از فیوضات خاصی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: امیدواریم همه زائران این ضریح مطهر و مقدس از نعمت توسل و تولی اهل بیت (ع) بهره مند شوند.

سخنگو و عضو هیئت امنا ساخت ضریح اباعبدالله (ع) نیز در این بازدید‌ها به ارائه گزارشی از روند ساخت ضریح پرداخت و بیان این کار موهبت آسمانی و حسینی است که به مردم قم سپرده شد، اظهار داشت: هر یک از گروه‌های فنی ساخت این ضریح مطهر از یکی از شهر‌های کشور هستند و مردم جای جای نقاط کشور در ساخت این ضریح مطهر سهیم هستند.

یادآور می‌شود جمعی از خبرنگاران استان به همراه خانواده‌های خود ضریح اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کردند و در مراسمی معنوی که با نوحه‌سرایی یکی از مداحان اهل بیت (ع) در جوار ضریح مطهر و مقدس سیدالشهدا برگزار شد حضور یافتند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول