اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت گذری و اقامتی صورت می‌گیرد

ورود سالانه 7 میلیون گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه 7 میلیون گردشگر وارد استان می‌شوند که ظرفیت خوبی در زمینه رشد اقتصادی استان ایجاد می‌کند.

ورود سالانه 7 میلیون گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج ظرفیت‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد را در جذب گردشگر بالا خواند و اظهار کرد: ورود گردشگران به کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت مناسبی برخوردار است به طوریکه می‌توان از حضور 7 میلیون گردشگر در سال در استان خبر داد که به صورت گذری و اقامتی از استان بازدید به عمل می‌آورند.

وی افزود: آب و هوای منطقه و موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن شهرستان‌های بویراحمد و دنا در بین کلان شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و اهواز از مهم‌ترین عوامل جذب این میزان گردشگر در استان است.

ایزدی یاسوج و سی‌سخت را کانون‌های طبیعت‌گردی در استان خواند و بیان کرد: علاوه بر طبیعت زیبا، صنایع دستی غنی استان و میراث فرهنگی و باستانی آن در جذب گردشگر نقش ویژه‌ای دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان خاطرنشان کرد: از بین محورهای مواصلاتی استان، محور گچساران بابامیدان بیشترین سهم را در ورود گردشگر دارد.

علیرضا ایزدی از روند رو به رشد یاسوج و حومه آن به لحاظ گردشگری در دولت‌های نهم و دهم خبر داد و بیان کرد: بر اساس تجربه ثابت شده که آب‌های روان، پوشش گیاهی و رشته کوه دنا در استان نقش مهمی در جذب گردشگر دارند که باید به هرکدام به صورت ویژه توجه شود.

وی با بیان اینکه طبیعت‌گردی رتبه اول را در جذب گردشگر در استان دارد، خاطرنشان کرد: اگر جاذبه‌های صنایع دستی را در استان ارتقا دهیم کمک بزرگی به اقتصاد منطقه کرده‌ایم که این جز با همت و همیاری سایر مسئولین میسر نیست.

ایزدی تاکید کرد: هدف اصلی صنعت گردشگری باید اشتغالزایی و کمک به شکوفایی اقتصاد استان و کشور و تولید ثروت باشد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول