اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارخانه قند مغان:

برداشت 230 هزار تن چغندر قند در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه قند مغان گفت: 230 هزار تن چغندر قند در زمین‌های زراعی شرکت کشت و صنعت مغان در پارس‌آباد و همچنین اهر و هریس برداشت می‌شود.

برداشت 230 هزار تن چغندر قند در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی طلوعی عصر امروز در مراسم آغاز سی و یکمین دوره فعالیت کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار داشت: افزایش ضریب استحصال کارخانه قند از 58 درصد به 81 درصد در دو سال اخیر رسیده است که امیدواریم این رقم امسال نیز رو به جلو باشد.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر 45 هزار و 230 تن شکر سفید در این کارخانه تولید شده است که این میزان تولید در طول فعالیت مرکز بی‌سابقه بوده است.

طلوعی با بیان اینکه این کارخانه همه ساله در این ایام و با برداشت چغندر قند فعالیتش را آغاز می‌کند، خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال نیز یک فرآیند مطلوبی را در تولید شکر و قند شاهد باشیم.

این مسئول به نقش مؤثر این کارخانه در چرخه اقتصادی کشور و منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ما آمادگی داریم تا چغندر قند تولید شده در استان‌های همجوار را نیز خریداری و برای استحصال در این کارخانه وارد کنیم.

وی به بازگشت سریع سرمایه در تولید شکر از سرمایه‌گذاران استان خواست با خرید محصول چغندر قند از استان آذربایجان‌غربی در تولید و فعالیت بیشتر کارخانه مشارکت داشته باشند.

به گزارش فارس، مدیر کارخانه قند مغان با بیان اینکه در هر دوره از فعالیت این کارخانه برای بیش از هفت هزار نفر فرصت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌آید، بیان کرد: ما در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سعی کردیم با نوسازی این کارخانه در حد توان به تقویت جبهه تولید ملی کمک کنیم تا از وابستگی به واردات شکر و قند جلوگیری شود.

طلوعی در ادامه خاطر نشان کرد: ما با مد نظر قرار دادن حداکثر صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها به دست پرسنل زحمتکش این کارخانه سعی داریم تا راندمان تولید را افزایش داده و هزینه‌ها را نیز به حداقل برسانیم.

وی به توانمندی کشورمان در تولید قند و شکر و فرآورده‌های جانبی اشاره کرد و گفت: ما از کشورهای سرآمد در تولید چغندر قند و استحصال محصولات این حوزه هستیم.

کارخانه قند مغان با قدمتی بیش از نیم قرن در زمینی به مساحت 43 هکتار احداث شده و با ظرفیت پنج هزار تن چغندر قند در روز توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله را دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول