اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور خبر داد

شناسایی خلاء‌های قانونی در شورای هماهنگی امور حقوقی

خبرگزاری فارس: مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: شناسایی خلاء‌های قانونی و ایجاد وحدت رویه در شورای هماهنگی امور حقوقی صورت می‌گیرد.

شناسایی خلاء‌های قانونی در شورای هماهنگی امور حقوقی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی احمدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم اقداماتی صورت گرفت تا مشکلات حقوقی دستگاه‌های دولتی توسط بخش حقوقی آنها رفع شود و به این عنوان، شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌ها تشکیل شد و در این راستا فعالیت خود را با محورهای گوناگون در این زمینه انجام ‌می‌دهد.

وی عنوان کرد: شناسایی خلا‌ء‌های قانونی، وحدت رویه در امور و مسائل حقوقی از اهداف تشکیل شورای هماهنگی امور حقوقی است.

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: بالغ بر 37 جلسه در ارتباط با امور حقوقی دستگاه‌ها در تهران با حضور مسئولان کشوری برگزار شده و هماهنگی‌‌ها به گونه‌ای مطلوب ساماندهی شده است.

احمدی افزود: کارشناسان حقوقی باید فعالیت‌های خود را منسجم و منظم انجام دهند و تمامی تصمیمات آنها بر اساس قانون و ضوابط حاکم بر کشور باشد.

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از عمده نتایج تشکیل شورای هماهنگی امور حقوقی، ایجاد سامانه جامع دعاوی در استان‌ها است که به کلیه دعاوی که اتفاق می‌افتد در یک مکان و زمان مشخص رسیدگی شود و فضا برای دفاع از حقوق خود و بیت‌المال به شکل منسجمی باشد.

وی افزود: عمده مسائل کمک به سامانه سرمایه انسانی، توجه و اهمیت‌نهادن به نیروی انسانی در سازمان‌ها است و شناسایی آنها در سازمان‌های مختلف، تا در صورت نیاز بتوانیم از نیروی با استعداد بیشتری در امور مختلف استفاده کنیم.

احمدی تصریح کرد: ساماندهی مسائل آموزشی و پژوهشی از قوانین فعلی و مهم شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی است.

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: از اهداف این شورا می‌توان به ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری واحدهای حقوقی دستگاه‌های استانی در تصمیم‌سازی و تحقق اهداف مقرر در قوانین و مقررات در چهارچوب دستورالعمل‌ شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که این شورا انجام می‌دهد دسته‌بندی دستگاه‌ها به صورت تخصصی و اجرایی کردن آموزش کارشناسان و مشاوران حقوقی دستگاه‌های استانی است.

احمدی افزود: با آغاز فعالیت شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌ها چهار کمیسیون نیز تشکیل می‌شوند که شامل، کمیسیون تخصصی امور حقوقی و لوایح، موافقت‌نامه‌ها و قراردادها، کمیسیون تخصصی امور حقوقی علمی، فرهنگی، اجتماعی، تدوین و تنقیح قوانین، آموزشی و پژوهشی، دولت الکترونیک، کار و تامین اجتماعی، حقوق اداری، حقوق سلامت، کمیسیون تخصصی امور حقوقی صنعت، معدن و اقتصاد و کمیسیون تخصصی امور حقوقی، زمین مسکن، کشاورزی، آب و انرژی است.

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: این شورا با هدف شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات حقوقی دستگاه‌های اجرایی به ریاست استاندار تشکیل و راه‌اندازی شده‌ است و مسئولان حقوقی دستگاه‌ها،اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی و مشورتی و حل اختلافات حقوقی بین دستگاه‌ها به همراه بررسی و تائید صلاحیت کارشناسان حقوقی دستگاه‌ها در محاکم و مراجع قضایی از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های این شورا است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول