اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینی به وسعت 50 هکتار

ساختمان جدید دانشگاه مستقل نهاوند ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان جدید دانشگاه مستقل نهاوند در زمینی به وسعت 50 هکتار ایجاد می‌شود.

ساختمان جدید دانشگاه مستقل نهاوند ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مهدی سنایی صبح امروز در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور نهاوند در سال تحصیلی 92-91 اظهار داشت: احداث و ایجاد دانشگاه و دانشگاه‌ها در شهرستان موجب تحول اساسی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی می‌شود بنابراین تلاش می‌شود با تصویب وزارت علوم هر ساله رشته‌های جدیدتری به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی نهاوند به ویژه دانشکده‌های این شهرستان افزوده شود.

وی از فعالیت پنج دانشکده پیراپزشکی، تربیت بدنی، کشاورزی، صنایع، علمی و کاربردی در نهاوند خبر داد و افزود: در مجموع بیش از 6 هزار و 500 دانشجو در 28 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال تحصیل هستند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ایجاد دانشگاه تک‌جنسیتی غرب کشور به ویژه خواهران در نهاوند را فرصت مناسبی برای رشد و تعالی فرهنگی، علمی و اجتماعی این شهرستان خواند و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته نهاوند امسال دارای دانشگاه مستقل شد و عملیات احداث ساختمان دانشگاه دولتی نهاوند نیز آغاز می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تبیین اعضای هیئت علمی در برخی دانشکده‌های این شهرستان مثل پیراپزشکی را مهم خواند و ابراز داشت: معرفی اعضای هیئت علمی در هر دانشکده یا دانشگاه به آن رسمیت داده و موجب بقای دانشگاه و دانشکده می‌شود.

وی از پذیرش 700 دانشجوی جدیدالورود امسال در سال تحصیلی 92-91 در دانشگاه پیام نور نهاوند خبر داد و گفت: تعداد پذیرش دانشجویان هر سال نسبت به سال گذشته افزایش دارد که نشان از علمی شدن و دانشگاهی شدن شهرستان نهاوند دارد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور همدان نیز در این مراسم دانشجو را مغز متفکر اجتماع خواند و ابراز داشت: هر کشوری که از دانشجویان فعال، نخبه و پرسشگر برخوردار باشد جامعه‌ای رو به جلو و در حال رشد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی دوست‌پرور به شرایط فعلی کشور در پذیرش دانشجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس موازین قانون اساسی، انقلاب اسلامی و به لطف رهبری داهیانه حضرت امام و مقام معظم رهبری و مسئولان دلسوز و زحمت‌کش شرایط مطلوبی برای ادامه تحصیل افراد در کشور فراهم شده است.

وی در پایان سخنانش دسترسی به انواع علوم و فناوری‌ها را منوط به وجود دانشجویانی مستعد، پرجنب و جوش و نخبه خواند و ابراز داشت: ایمان درونی و صفای باطنی از ویژگی‌های بارز دانشجویان ایران است بنابراین از آن جایی که آینده کشور باید به دست نیروهای نخبه، مخلص، باایمان و وظیفه‌شناس بیفتد نیاز امروز کشور به تحلیل علوم پیشرفته متناسب با شرایط زمان و مکان در منطقه جهان است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول