اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رفع مشکلات امنیتی امضای دیجیتال

تمام امور ثبت اسناد در کشور مکانیزه صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با برطرف شدن مشکلات امنیتی در خصوص انجام امضاهای دیجیتال در آینده شاهد مکانیزه‌شدن تمام امور ثبت در کشور باشیم.

تمام امور ثبت اسناد در کشور مکانیزه صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی، محمدحسن بکائیان اظهار کرد: سالانه بین 500 تا 550 هزار سند مالکیت در سطح کشور تفکیک می‌شود.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در حال حاضر یک سوم سندهای مالکیت در سطح کشور شامل تفکیک می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون فعالیت‌های خوبی در راستای ارتقای خدمات‌رسانی در بخش ثبت و تفکیک سند مالکیت انجام شده و بخش مهمی از فعالیت‌ها مکانیزه انجام می‌شود که نگرانی‌ها در رابطه با اشکالات و دوباره کاری‌ها را از بین برده است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 سال از تشکیل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گذرد، افزود: این سازمان در شمار نخستین ادارات در کشور است که تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده ثبتی، اسناد مالکیت، دفاتر املاک و بایگانی‌های عظیم از جمله فعالیت‌های ثبت اسناد است که در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد اما اکنون روش‌های ثبت در کشور از سنتی به سوی ثبت نوین سوق داده شده است.

وی با اشاره به بیش از 28 میلیون رکورد اطلاعات در سیستم بانک جامع ثبت اسناد کشور، افزود: مکانیزه‌شدن ثبت اسناد از سال 89 در کشور آغاز شد و هم‌اکنون همه واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور استعلامات را از طریق سیستم الکترونیک به ادارات ثبت ارسال می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امید است با برطرف‌شدن مشکلات امنیتی در خصوص انجام امضاهای دیجیتال در آینده شاهد مکانیزه‌شدن تمام امور ثبت در کشور باشیم.

سید مهدی هاشمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این گردهمایی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور 250 هزار عضو مهندس در هفت رشته تخصصی، سبب ارتقای چشمگیر خدمات ساخت و ساز در کشور شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 50 ثروت در کشور داریم، افزود: ابنیه و ساختمان‌ها یکی از ثروت‌های کشورها به‌شمار می‌روند که معادل ذخائر نفت و گاز هستند.

وی با اشاره به تفاهمنامه تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها در کشور گفت: این اقدام به دنبال تفاهمنامه‌ای میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره ثبت اسناد و املاک کشور از ابتدای سال 1390 در حال اجرا است که فواید و برکات بسیار برای مراجعان و ارتقای خدمات‌دهی به مردم داشته است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول