اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 15 میلیارد تومان اعتبار

تله کابین کوهرنگ احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تله کابین کوهرنگ با صرف 15 میلیارد تومان اعتبار احداث می‎شود.

تله کابین کوهرنگ احداث می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر صادقی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته گردشگری، اظهار داشت: سفر همواره جایگاه خاصی را در فرهنگ تمدن و ادیان کشورهای مختلف جهان و به ویژه ایران با تمدن هفت هزار ساله‌اش، داشته است.

وی افزود: هم اکنون صنعت گردشگری پس از صنعت نفت و خودروسازی سومین صنعت بزرگ دنیا به حساب می‌آید، که این موضوع اهمیت صنعت گردشگری را نشان می‌دهد.

صادقی با بیان اینکه توسعه گردشگری در کشورمان نیازمند یک نظام مدیریتی قوی و خستگی ناپذیر است، گفت: صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت چند وجهی متشکل از اجزا و انواع گوناگون است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ گردشگری در بین مردم تأکید کرد و گفت: نزدیک به 95 درصد از افرادی که در این استان هستند در سطوح مختلف تعریف مشخصی از گردشگر ندارند.

وی از ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر به ویژه در مدارس این استان خبر داد و گفت: در سال‎‌‌جاری ماندگاری در مدارس این استان 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش شده است.

صادقی با بیان اینکه در سند توسعه ملی نخستین محور توسعه استان گردشگری است، گفت:  شرایط کنونی کشور و بین‌الملل فرصتی طلایی را برای این استان ایجاد کرده که گردشگر خارجی وارد استان شده است، چراکه گردشگری خارجی می‌تواند با کمترین هزینه می‌تواند در هتل‌های استان اقامت داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غرب تبلیغات منفی و پوچی علیه کشور ما انجام می‌دهد گردشگری زمینه مناسبی در راستای تغییر افکار بین‌الملل ایجاد کرده است.

صادقی در ادامه با اشاره به احداث پروژه تله کابین در این استان، گفت: تله کابین کوهرنگ با صرف 10الی 15 میلیارد تومان اعتبار احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول