اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 5 اصفهان خبر داد

پیشرفت 40 درصدی فاز دوم تله‌کابین صفه

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه پنج اصفهان گفت: فاز دوم تله کابین صفه پیشرفت 40 درصدی داشته است.

پیشرفت 40 درصدی فاز دوم تله‌کابین صفه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه پنج اصفهان، حمید عصارزادگان با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از فاز دوم تله‌کابین صفه همه شهروندان حتی افراد سالمند، معلولان، جانبازان و ویلچری‌ها نیز می‌توانند از بام اصفهان، شهر اصفهان را نظاره کنند، اظهار کرد: 40 درصد تجهیزات برای احداث فاز دوم تله‌کابین صفه وارد شده و بقیه نیز تا اوایل سال 92 وارد می‌شود.

وی گفت: ساخت مرکز نجوم صفه با هزینه 600 میلیون تومان، ساماندهی قلعه شاه‌دژ و احداث نمازخانه‌ای بزرگ با هزینه 800 میلیون تومان در دست انجام است که ساماندهی قلعه شاه‌دژ هم‌زمان با احداث فاز دوم تله‌کابین صفه در دست اقدام است.

شهردار منطقه پنج اصفهان از معضلات پارک کوهستانی صفه را وجود ترافیک سنگین به ویژه در روزهای آخر هفته دانست و ادامه داد: عملیات عمرانی و اجرایی پارکینگ صفه نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز پارک کوهستانی صفه تصریح کرد: هزینه‌ای که احداث فضای سبز در پارک کوهستانی صفه در بر می‌گیرد حدود چهار برابر هزینه احداث فضای سبز در سطح شهر محسوب می‌شود زیرا آب طی سه مرحله به این پارک پمپاژ شده و کاشت هر درخت باید به صورت دستی صورت گیرد که این امر علاوه بر زمانبر بودن، هزینه زیادی نیز دارد.

عصارزادگان به توسعه باغ وحش پارک کوهستانی صفه نیز اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه این باغ وحش و استقبال بیشتر شهروندان گونه‌های جدید حیوانات علف‌خوار نیز خریداری شده است.

وی با اشاره به نورپردازی کوه صفه به وسیله لیزر با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار که در حال انجام است نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری مردم می‌توانند آن را مشاهده کنند.

شهردار منطقه پنج اصفهان با بیان اینکه روشنایی محوطه پارک کوهستانی صفه و برق تله‌کابین به وسیله توربین بادی در گردنه باد تأمین شده است، اضافه کرد: استفاده از این توربین با توجه به هزینه‌های بالایی که برای شهرداری در برداشته سبب ایجاد منظره‌ای زیبا و تولید برق از طریق انرژی‌های پاک شده است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول