اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

همیاران پلیس مددکاران حقیقی تأمین امنیت جاده‌ها هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: فعالیت همیاران پلیس به عنوان مددکاران و سفیران امنیت و آرامش در جاده‌ها یک قوت قلب و تکیه‌گاه حقیقی در کاهش تصادفات هستند.

همیاران پلیس مددکاران حقیقی تأمین امنیت جاده‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی در تجلیل از تعدادی از همیاران پلیس در اردبیل اظهار داشت:‌ فعالیت همیاران پلیس بیشتر جنبه فرهنگ‌سازی و آموزش پیدا کرده و در بسیاری از موارد نیز به پیشگیری از حوادث و جلوگیری از رخداد ناگوار کمک کرده است.

وی تصریح کرد: ‌زمانی که همیاران پلیس در کنار خانواده‌ها و بستگان خود موارد لازم یاد گرفته را به بزرگ‌ترها گوشزد می‌کنند این خود اسباب کاهش و کم شدن تلفات را سبب شده و یک ظرفیت خوب همکاری و همدلی را در به حداقل رساندن تصادفات سبب می‌شود.

مریخی از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راهور استان تا 14 فروردین سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف ما از اجرای این طرح فراهم کردن بستر ایمنی سفر و کنترل ترافیک شهری است.

این مسئول اضافه کرد: در کنار مشارکت 30 هزار همیار پلیس تمام نیروهای ما بدون درخواست مرخصی و آزاد باش در آمادگی کامل به سر می‌برند تا تلفات و حوادث رانندگی درون‌شهری کمتر از سال‌های گذشته باشد.

وی ادامه داد: در این طرح 75 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به عنوان گشت پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها و معابر شهری استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور استان اردبیل بیان کرد: در کنار شکل‌گیری این ظرفیت ده‌ها نفر به صورت گشت پیاده وظایف خود را انجام داده و در خدمت شهروندان و میهمانان نوروزی هستند.

مریخی گفت:‌ ما با استقرار در مبادی ورودی شهرها و نقاط پرترافیک و حادثه‌خیز تردد سهل و راحت رانندگان را فراهم کرده و حتی آنها را به مسیرهایشان راهنمایی می‌کنیم.

فرمانده راهور استان اردبیل افزود: ما در کنار انجام وظیفه ذاتی خود در برقراری عبور و مرور آسان سعی می‌کنیم تا در حد توان راهنمایی‌های لازم را به مسافران و گردشگران انجام دهیم تا به مقصد خود برسند.

وی تصریح کرد: در زمان اجرای طرح راهور به ویژه همیاران پلیس، آمار تصادفات در مسافرت‌های بین‌شهری کاهش یافته و گره‌های کور ترافیکی نیز برطرف شده است.

مریخی خاطرنشان کرد: مأموران ما در سطح شهر به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند بیشترین تخلف و عدول از قوانین به گره کور ترافیکی منجر شده و اسباب سلب آسایش را فراهم آورد.

این مسئول به تأثیرات مثبت اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و بیان داشت: ‌این امر سبب شده تا میزان تخلفات کاهش یافته و یک بستر بازدارندگی در این باب فراهم شود.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول