اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سفرهای نوروزی در اردبیل انجام شد

آماده باش 30 هزار همیار پلیس در اردبیل

خبرگزاری فارس: در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی و با هدف به حداقل رساندن تخلفات رانندگی طرح آماده ‌باش 30 هزار و 150 همیار پلیس در اردبیل انجام شد.

آماده باش 30 هزار همیار پلیس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با یک روز تاخیر به دلیل تعطیلی مدارس ابتدایی اردبیل، پیش از ظهر امروز برگزار شد، جانشین پلیس راهور استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: این تعداد همیار پلیس در تعطیلات نوروزی همراه با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور به خانواده‌ها و والدین خود در زمینه رانندگی ایمن همراه با حفظ مقررات تذکر می‌دهند.

رحیم آقامحمدی بیان داشت: این دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را در زمینه تخلفات عمده رانندگی نظیر سرعت و سبقت غیر مجاز، استفاده نکردن از تلفن همراه و نخوردن و نیاشامیدن، صحبت نکردن در هنگام رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی گذرانده‌اند و در قالب ابن طرح  به والدین خود در هنگام رانندگی تذکرات لازم را برای کاستن از تخلفات ارائه می‌کنند.

وی به تاثیرگذاری فوق‌العاده این طرح در چند سال اخیر به ویژه در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: اگر امروز شاهد کاهش 14 درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی هستیم در سایه اجرای چنین طرح‌هایی است که همیشه مورد توجه و عنایت بوده است.

این مسئول الگوبرداری از این طرح را در سایر کشورها و برخی جوامع دارای تصادفات بالا یادآور شد و گفت: طرح همیار پلیس مورد توجه بسیاری از کشورهای جهانی قرار گرفته و به عنوان طرح ابتکاری پلیس ایران الگوی فرهنگی و تربیتی شایسته در مدارس است.

جانشین پلیس راهور استان اردبیل ضرورت توسعه فرهنگ رانندگی ایمن و همراه با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را در مدارس و بین دانش‌آموزان را خاطرنشان کرد و افزود: اگر بتوانیم این آموزش‌ها را از دوره ابتدایی داشته باشیم به یقین تاثیرگذاری آن در مقاطع بالاتر بیشتر به چشم خواهد خورد.

آقامحمدی ابراز داشت: همیاران پلیس نماینده پلیس در داخل خانواده‌ها و حتی رانندگی پدر و مادرها و اعضای خانواده هستند که به ضرورت نیاز در ایام نوروز با توجه به حجم زیاد سفرها مورد اقبال و توجه قرار گرفته است.

وی از دانش‌آموزان و کودکان خواست در موارد ضروری تذکر لازم را در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به والدین خود بدهند تا شاهد یک کاهش چشمگیر و ایمنی تردد و سفر در نوروز امسال باشیم.

این مسئول در ادامه مهم‌ترین مشکل رانندگی را که منجر به تصادفات و تلفات قابل توجه می‌شود صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی به ویژه خستگی مفرط در مبادی ورودی شهرها عنوان کرد.

جانشین پلیس راهور استان اردبیل ابراز داشت: هرچند طرح همیاران پلیس از دیروز در کشور شکل اجرایی گرفته اما با یک روز تاخیر به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در استان از امروز در اردبیل آغاز می‌شود و دانش‌آموزان در کنار پلیس در تعطیلات نوروزی و ایام سفر سلامت و عافیت رانندگان و مسافران را در سفرهای برون شهری و درون شهری را فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم اداره فرهنگ ترافیک راهور حکم همیاران پلیس و کارت آنها را تحویل داده و جوایزی نیز از طرح اداره آموزش و فرهنگ ترافیک استان اردبیل به دانش‌آموزان اهدا شد.

در این مراسم که در هوای سرد و محیط باز برگزار شد، دانش‌آموزان از طریق ماکت و نمونه‌های بزرگ شده خیابان‌ها و خودروها با تردد ایمن همراه با حفظ مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا شدند و در یک شور و حال خاص در این برنامه با عروسک بزرگ داداش سیا موارد مختلفی از حفظ مقررات را یاد گرفتند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول