اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

حج امسال پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: آیین حج امسال، به‌ دلیل اهانت به پیامبر اسلام (ص) پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته است.

حج امسال پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل شهر الوند برگزار شد، با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به آمریکا اظهار کرد: ترک جلسه از سوی سران استکبار هنگام سخنرانی شیوا و قرائت قرآن کریم از جانب رئیس جمهور، نشان ضعف سران استکبار مقابل ایران و اسلام است.

وی ادامه داد: امید است این سفر و دیدارهای رئیس جمهور با خبرنگاران و ایرانیان مقیم آمریکا نتایج مطلوبی برای ایران داشته باشد.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به فرارسیدن ایام سفر به خانه خدا عنوان کرد: با توجه به اهانت سران کفر به پیامبر بزرگ اسلام و توطئه و دشمنی شدید آنان با دین اسلام، حج امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

عادل‌پور در ادامه به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی ابراز کرد: نیروهای انتظامی، مظهر اقتدار و آبروی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و کارکنان نیروی انتظامی باید با تقویت ایمان خویش، امور را بر حسب دین و اخلاق انجام دهند و با استفاده از عوامل مادی و معنوی، اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

امام جمعه شهر الوند افزود: هشیاری و توانمندی نیروهای انتظامی با همکاری مردم به دست می‌آید.

عادل‌پور همچنین ضمن گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با ایثار و با به خطر انداختن جان خویش، امنیت، جان و مال مردم را حفظ می‌‌کنند و مصداق همان‌ها هستند که در قرآن کریم و معارف دینی درباره آنها آمده است که اگر کسی یک انسان را از مرگ نجات دهد، به‌ قدری ارزشمند است که گویی تمام انسان‌های دنیا را از مرگ نجات داده است.

امام جمعه شهر الوند ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) عنوان کرد: امام رضا (ع) در دوران سه ساله امامت خویش، حساس‌ترین و دشوارترین دوره زندگی خود را گذراند.

عادل‌پور در ادامه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: معنای واقعی تقوا، دوری از خصلت‌های زشت و روی آوردن به فضایل و اخلاق نیک است.

وی ادامه داد: به فرموده امام رضا (ع) باید از بخل و حسد دوری کرد، چرا ه صفت بخل آفتی است که در انسان‌های آزاده و مؤمن یافت نمی‌شود.

امام جمعه شهر الوند یکی از خصلت‌های مؤمنان را تلاش برای کسب رضای الهی معرفی و ابراز کرد: با توجه به آیه 119 سوره مائده، مقام رضای الهی فقط برای اولیای خدا همچون امام رضا (ع) به دست می‌آید.

وی افزود: با توجه به آیه 256 سوره بقره، انسان‌هایی که در راه خدا انفاق می‌کنند، به مقام رضایت الهی می‌رسند و خداوند نسبت به چنین بنده‌هایی مهربان است و آن‌ها را مورد لطف و عنایت خویش قرار می‌دهد.

عادل‌پور رضایت خالق را برتر از رضایت مخلوق دانست و تأکید کرد: نباید رضایت خداوند را نادیده گرفت و به کسب رضایت مردم و حاکم جامعه پرداخت، چراکه به فرموده پیامبر اکرم (ص) چنین انسان‌هایی بی‌دین خواهند شد.

لازم به ذکر است به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، بین دو نماز جمعه و عصر، جشن و سروده‌هایی در مدح ایشان توسط یکی از مداحان اهل بیت صورت گرفت.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول