اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه سیادت:

معارف دین نجات‌دهنده شخصیت دختران ایرانی از دام جاهلیت مدرن است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه سیادت مشهد گفت: تنها به کمک معارف الهی می‌توان شخصیت دختران امروز ایران اسلامی را از دام جاهلیت مدرن نجات داد.

معارف دین نجات‌دهنده شخصیت دختران ایرانی از دام جاهلیت مدرن است

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی اکبر اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اعراب زمان جاهلیت عربستان جسم دختران را زنده به گور می‌کردند اما، امروز جاهلیت مدرن غرب شخصیت و روح دختران و زنان را با استفاده ابزاری از جنسیت آنان زنده به گور می‌کند.

وی انتخاب میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان روز دختر بسیار مناسب دانست و خاطرنشان کرد: دختران امروز جامعه به خاطر گم کردن نقش خود در عالم هستی دچار بی‌هویتی یا هویت‌های بیمار شده‌اند به ‌طوری که با دورشدن از واقعیت وجودی خویش خالق هستی را نیز به فراموشی سپرده‌اند و این بزرگترین دلیل تباهی و سقوط زندگی نوع بشر در قرن 21 است.

این کارشناس امور خانواده حرم رضوی در ادامه گفت: متولیان جشن‌های «شکوفه‌های نور» در آستان‌قدس‌رضوی باید بدانند برای نجات جوانان و به‌ویژه دختران جامعه از انحرافات اخلاقی در کشور نیازمند کارهای پژوهشی و بلندمدت هست و در یک مجال اندک معضل زن و دختر جوان جامعه اسلامی حل نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی به تفاوت‌های زن دیروز و امروز پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین تفاوت زنان دیروز با امروز در نوع نگاه آن‌ها به زندگی نهفته است زن دیروز جامعه ما نخستین و مهم‌ترین اولویت زندگیش تربیت فرزند و ایجاد فضای آرامش برای همسرش بوده است اما زن امروز تربیت فرزند اولویت آخر و تحصیل و اشتغال جزو مهم‌ترین بخش‌های زندگی‌اش محسوب می‌شود و چون تنها مادران صالح قادر به تربیت دختران خوب هستند اکنون جامعه ما با این بحران‌های اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول