اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

زائران در میقات الرضا به رشد و کمال معنوی می‎رسند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: زائران در میقات الرضا به رشد و کمال معنوی می‎رسند که این مهم از مؤلفه‎های فرهنگی ارزشمند بقاع متبرکه است.

زائران در میقات الرضا به رشد و کمال معنوی می‎رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد بعد از ظهر در حاشیه دومین همایش ملی میقات الرضا (ع) که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: امنیت روحی و روانی در پرتو زیارت بقاع متبرکه حاصل می‎شود.

وی به دیگر کارکردهای فرهنگی زیارت بقاع متبرکه اشاره کرد و ابراز داشت: آشنایی با بقاع متبرکه، تعظیم و تکریم بقاع متبرکه و سالم‌سازی فضای جامعه از مهمترین اهدافی است که در آداب زیارت مورد توجه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای بقاع و اماکن متبرکه در فرهنگ‎سازی و ترویج شعائر اسلامی و مذهبی باید تلاش شود تا از این ظرفیت‎ها نهایت استفاده انجام بگیرد.

رئوف سیدنژاد اضافه کرد: طرح میقات الرضا در نظر دارد بقاعی که در مسیر حرکت زائران به حرم امام رضا (ع) قرار دارند را به عنوان میقات الرضا تعریف و تمام امکانات زیربنایی را در آنها توسعه دهد تا آماده توقفگاه زائران قرار بگیرد.

وی ایجاد امکانات رفاهی و فرهنگی برای زائران حرم رضوی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و یادآور شد: امیدواریم زائران با بصیرت و معرفت بالا نسبت به جایگاه امام (ع) و مسئله زیارت و توسل و آداب سفر به زیارت امام هشتم (ع) نائل شوند تا بتوانند در راه این زیارت آسمانی به حداکثر بهره معنوی دست پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در طرح میقات الرضا 10 امامزاده حاشیه جاده اصلی در گلستان تجهیز می‎شوند خاطر نشان کرد: امامزاده علیرضا (ع) سرطاق بندرگز، امامزاده ابراهیم () روستای النگ کردکوی، امامزاده عبدالله و فضل‎الله (ع) روستای روشن‎آباد کردکوی، امامزاده پنج تن روستای لمسک گرگان، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده هارون (ع) علی‎آبادکتول، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده محمدبن‎دیباج و محمدبن زید آزادشهر، امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) گنبدکاووس، امامزاده جعفر (ع) مینودشت از جمله این امامزادگان هستند.

رئوف سیدنژاد در پایان اظهار داشت: زائران می‎توانند با زیارت امامزادگان خود را برای زیارت دلنشین و با معرفت امام علی‎بن‎موسی الرضا (ع) آماده کنند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول