اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

رشد و کمال معنوی زائران از محوری‌ترین اهداف میقات الرضا است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ترویج صحیح فرهنگ آداب زیارت و رسیدن به رشد و کمال معنوی زائران از محوری‌ترین اهداف میقات الرضا است.

رشد و کمال معنوی زائران از محوری‌ترین اهداف میقات الرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام علی محمدی پیش از ظهر امروز در دومین همایش ملی میقات‌الرضا که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دهه کرامت برخاسته از قرآن کریم است و تکریم از امامزادگان (ع) نشانه‌ای از کرامت رسول خدا (ص) و کرامت رسول نیز برخاسته از کرامت خداوند متعال است.

وی ضمن محکوم کردن توطئه صهیونیستی آمریکایی و توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام بیان داشت: دشمنان خدا با اهانت به منبع کرامت و نور هدایت به خیال باطل خود فکر می‌کردند این نور الهی و نبوی را می‌توانند خاموش کنند اما زهی خیال باطل، چرا که خداوند وعده داده هر جا به ساحت مقدس پیامبر (ص) جسارت شود به بهترین وجه جبران خواهد شد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه تکریم از امامزادگان (ع) تکریم از ائمه (ع) است تصریح کرد: همه وظیفه داریم و نباید بگذاریم که یاد ائمه اطهار و اهل بیت (ع) به دست فراموشی سپرده شود.

محمدی زنده نگهداشتن یاد و نام اهل بیت (ع) را از مهمترین شعائر اسلامی که موجب تقوای الهی و لطیف شدن قلوب انسان‌ها می‌شود برشمرد و خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم همان طور که خداوند متعال از حضرت ابراهیم (ع) عهد و پیمان گرفته که خانه کعبه را برای زائران و عاکفان پاکیزه و پاک بنا کند ما نیز اماکن متبرکه را به شایسته‌ترین وجه برای زائران و محبین اهل بیت (ع) آماده کنیم.

وی با بیان اینکه ورود در حرم امن الهی آداب خاصی دارد متذکر شد: میقات‌الرضا ورود به حرم حریم ولایت و امامت است لذا اگر ولایت نباشد ایمان و اعتقاد به خدا از بین می‌رود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه معرفت و شناخت یکی از مهمترین آداب زیارت است یادآور شد: خاندان ولایت و امامت هیچگاه با دشمنان اسلام و دشمنان خدا و قرآن سازش نکردند و در مقابل آنها ایستادگی کردند آری این راهی است که امام رضا (ع) به ما یاد داد و امامت و ولایت را به ما معرفی کرد.

محمدی ابراز داشت: دشمنان از جنگ تحمیلی و جنگ با ایران دو چیز را دنبال می‌کردند و آن شکست جمهوری اسلامی و دیگری تجزیه ایران اسلامی بوده است اما ملت غیور ایران با اتکا به خداوند متعال و رهبری امام راحل، دشمن را با شکست مطلق از صحنه خارج کرد و همان طور که می‌بینیم اکنون ایران بعد از 34 سال از انقلاب همچنان باعظمت پیش می‌رود اما صدام و صدامیان نابود شدند.

وی ادامه داد: به برکت فرماندهی امام راحل و وجود امامت و ولایت دشمنان نتواستند حتی یک وجب از این سرزمین را در اشغال خود بگیرند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره گوش به فرمان ولی فقیه خود به همه تهدیدات دشمنان جواب می‌دهد متذکر شد: همان طور که امام راحل و فرزند خلف ایشان مقام معظم رهبری می‌فرمایند با آمریکا سازش نخواهیم کرد.

محمدی اضافه کرد: تکریم امامزادگان به خصوص میقات‌الرضا باید ما را به این درک برساند که راه زائران حرم رضوی، راه امامت، ولایت و اهل بیت (ع) است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اشاره و بیان داشت: باید معرفت مردم را ارتقا داده، رفتار، دیانت و اصول را رعایت کنیم و در برابر تحریم‌های دشمن مقاومت کرده و نظام اسلامی را حفظ کنیم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: در میقات‌الرضا انتظار است که اخلاق، رفتار و سیاست رضوی مورد تعلیم و آموزش قرار بگیرد.

محمدی با تاکید بر اینکه دشمن همواره با مؤمن در جنگ و ستیز است خاطر نشان کرد: مؤمنان باید به نماز اول وقت اهتمام ورزند چرا که توجه به این مهم سبب می‌شود تا دشمن به انسان چیره نشود.

وی در پایان توجه به اهل بیت (ع)، پرهیز از بداخلاقی سیاسی و اجتماعی را از مهمترین مسائل یاد کرد و اظهار داشت: همه باید در آماده‌سازی اماکن متبرکه برای زیارت صحیح دقت و توجه داشته باشیم و مردم را از خرافات و پیرایه‌های نامطلوب بر حذر کنیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول