اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد

بقعه شاخص گلستان در اولویت برگزاری طرح میقات‎الرضا

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با شناسایی بقعه شاخص استان، این آمادگی برای برگزاری طرح میقات‎الرضا (ع) فراهم می‎شود.

بقعه شاخص گلستان در اولویت برگزاری طرح میقات‎الرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد در جلسه هم‎اندیشی با مدیران شهرستان‎ها و فرمانداران شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر برای برگزاری همایش میقات‎الرضا (ع) که عصر پنجشنبه در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد اظهار داشت: در این طرح قرار است تا امامزادگانی که در مسیر جاده اصلی و مواصلاتی قرار می‌گیرند، آداب زیارت را به زائران بیاموزند و این آمادگی وجود دارد که امامزادگان به عنوان استراحتگاه، از زائران حریم رضوی استقبال کنند.

وی بیان داشت: رسم مهمان‎نوازی ایجاب می‎کند امامزاده‎ای که از لحاظ موقعیت مکانی، امکانات رفاهی، بهداشتی و استراحتگاه از جایگاه مناسب‎تری برخوردار باشد در اولویت انتخاب اجرای این طرح قرار بگیرد.

این مسئول با اشاره به مدیران و فرمانداران که همه باید در برگزاری این همایش دست به دست یکدیگر دهیم ابراز داشت: هر چه این همایش باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود خاطره یک زیارت معنوی در ذهن زائران جاودانه و ماندگار می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: باید ظرفیت امامزادگان استان را بسنجیم، همفکری کنیم و در نهایت امامزاده‎ای که با تجمیع امکانات، آمادگی مناسب‎تری دارد را پذیرای مهمانان و زائران کنیم.

رئوف‎سیدنژاد با بیان اینکه امامزاده منتخب باید به لحاظ گنجایش، ظرفیت برگزاری میقات را داشته باشد عنوان کرد: امامزاده میزبان باید ظرفیت حداقل 500 زائر را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص بازدیدهایی از امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان، امامزاده آق‎امام (ع) شهر آزادشهر و امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) شهر گنبدکاووس انجام گرفته است تصریح کرد: با توجه به اینکه امکانات در هر یک از این امامزاده‌ها به صورت یکسان فراهم نیست، این موضوع را به شور و مشورت گذاشته‎ایم تا با بهترین گزینه به لحاظ برخورداری تمام جوانب به توافق حداکثری برسیم.

این مسئول با تصریح اینکه میقات‎ها به منظور درک بهتر زائران برای زیارت سالم از سوی رئیس‎جمهور کشورمان پیش‎بینی شده خاطر نشان کرد: امامزادگانی که در مسیر تردد مشهدالرضا (ع) قرار دارند با مدیریت مناسب می‎توانند ظرفیت جذب بیشتر زائران را فراهم کنند چرا که حضور زائران در بقاع می‎تواند پیام بقعه را توسط زائران به دیگر نقاط اشاعه و ترویج کند.

فرماندار شهرستان گرگان نیز در این مراسم گفت: بهره‎مندی از بقاع و امامزادگان که به عنوان سرمایه‎های معنوی محسوب می‎شوند راه سعادت را به ما نشان می‎دهند تا بتوانیم در این اماکن مقدس روح و جسم خود را با زدودن زنگارها جلا دهیم.

جعفر گرزین با بیان اینکه همه مسئولان باید در برگزاری طرح میقات‎الرضا (ع) ید‎واحده باشند اذعان داشت: فرمانداری گرگان با تمام قوا اعلام آمادگی می‎کند هر امامزاده‎ای که در نهایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای برگزاری همایش میقات الرضا (ع) مشخص کند در برگزاری آن هر چه در توان دارد مضایقه نکند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول