اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان:

گلستان 5 مهر ماه میزبان همایش میقات الرضا (ع) می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: همایش بزرگ میقات الرضا (ع) چهارشنبه پنجم مهر ماه امسال با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و استانداری گلستان اجرا می‎شود.

گلستان 5 مهر ماه میزبان همایش میقات الرضا (ع) می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعد از ظهر امروز ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: طرح میقات از ایده‎های رئیس جمهور کشورمان بود که در سنوات گذشته مطرح شد و مکان‎هایی در امامزادگانی که منتهی به مسیر مشهدالرضا می‎شوند برای میزبانی از زائران حرم رضوی برای کسب فیوضات و چگونگی آداب زیارت در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته اوقاف و امور خیریه خراسان‎رضوی به عنوان نخستین میزبان این طرح انتخاب شد خاطر نشان کرد: امسال نیز گلستان به عنوان دومین استان پیشگام برای اجرای این طرح انتخاب شده است و در این راستا شش استان گلستان، مازندران، سمنان، خراسان‎شمالی، خراسان‎رضوی و خراسان‎جنوبی امامزادگانی را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر میقات‎الرضا(ع) جانمایی کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه امامزادگان (ع) مأمن و ملجاء زائران هستند ابراز داشت: کسانی که زائر آستان مقدس حرم رضوی می‎شوند باید از نظر امکانات سخت‎افزاری اعم از سوئیت‎ها، زائرسراها و تجهیز امامزادگان همچنین سرویس‎های بهداشتی و مسائل رفاهی مورد نیاز تجهیز و آماده‎سازی شوند.

سلیمانی‎فرد در خصوص رویکرد فرهنگی اجرای طرح میقات الرضا(ع) بیان داشت: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند لذا یکی از زیرساخت‎های آن توجه به مسائل عمرانی و آماده‎سازی فیزیکی اماکن و امامزادگان است.

وی با بین اینکه در فاز نخست طرح میقات الرضا(ع) سه بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است یادآور شد: در شهرستان گرگان آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) در شهرستان گنبدکاووس و امامزاده آقاامام (ع) در شهرستان آزادشهر در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان خاطر نشان کرد: در فازهای بعدی و در سنوات آینده نیز قرار است 10 امامزاده در حوزه شهرستان گرگان در این طرح دیده شوند.

سلیمانی‎فرد از همکاری شهرداری گرگان به لحاظ همکاری خوب با اداره اوقاف و امور خیریه استان قدردانی کرد و ابراز داشت: در راستای فراهم کردن زائرسرا و سوئیت اقامت و اسکان زائران، شهرداری گرگان همکاری خوبی داشته است و مجوزهای لازم نیز در این خصوص اخذ شده است.

وی از اختصاص 400 میلیون تومان اعتبار برای اجرای فاز نخست طرح میقات خبر داد و اضافه کرد: بر اساس اعتباراتی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و استانداری گلستان تخصیص پیدا کرده سوئیت‎های خوب و منظمی در یکی از اضلاع‎های امامزاده عبدالله گرگان برای زائران فراهم می‎شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول