اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مردم قم ماهانه 14 میلیارد ریال به نیازمندان اهدا می‌کنند

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری کمیته امداد در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی، میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد را به طور میانگین ماهانه یک میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد.

مردم قم ماهانه 14 میلیارد ریال به نیازمندان اهدا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار با مدیران کمیته امداد امام خمینی قم با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: این دهه یاد‌آور خوبی‌ها، ارزش‌ها، کرامات و الگوی رفتارهایی است که تجلی آن را در سیره و شخصیت بانوی کرامت و کریمه اهل بیت(س) می‌توان ملاحظه کرد.

وی با قدردانی از خدمات کمیته امداد، خدمت به محرومان و مستضعفان را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: خدمت به نیازمندان و محرومان جامعه، یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآنی و اعتقادی است که در نگاه امام راحل و کلام مقام معظم رهبری مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

استاندار قم با بیان اینکه در چنین نگاهی، ساختار کمیته امداد یک ساختار مکتبی، دینی و اعتقادی است خاطر نشان کرد: این نهاد از ارزشمندترین نهادهای انقلابی است که در راستای تحقق آرمان محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی انقلاب اسلامی پا به عرصه وجود نهاد.

پیریایی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته برای توانمند سازی اقشار نیازمند در استان قم، روند نزولی تعداد خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان در سال‌های اخیر را از توفیقات مهم این نهاد حمایتی برشمرد و افزود: از لحاظ کمی، استان قم پس از استان‌های تهران و البرز کمترین جمعیت مددجویی در کشور را دارد اما از لحاظ کیفی نیاز به تلاش و فعالیت بیشتری است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی متناسب با نیازهای مددجویان، اولویت‌بندی و امکان‌سنجی نیازها را امری مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: کمیته امداد استان قم با بهره گرفتن از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات علما و صاحب نظران فرهنگی، می‌تواند به کمیته امداد کشور مشاوره فکری دهد.

استاندار قم با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری کمیته امداد استان قم در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی، میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد را به طور میانگین ماهانه یک میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان و خاطر نشان کرد: این میزان کمک بیانگر ایمان و اعتقاد و فرهنگ معنوی حمایت و دستگیری از محرومان در بین مردم مؤمن و متدین استان قم است.

پیریایی با اشاره به اجرای برنامه ملی جشن عاطفه‌ها برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در روز ششم مهر ماه جاری، از همکاری دستگاه‌های دست‌اندرکار این مراسم قدردانی کرد و افزود: اقشار مختلف مردم استان قم همانند گذشته در این امر معنوی و خداپسندانه، حضور و مشارکت فعالی خواهند داشت.

در ابتدای این مراسم مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ضمن گزارشی از عملکرد این نهاد از ایجاد 50 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در استان خبر داد و افزود: جشن عاطفه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور روز پنجشنبه ششم مهر در استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول