اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مشهد خبر داد

جمع‌آوری روزانه 11 هزار تن خاک و نخاله از سطح شهر مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از جمع‌آوری روزانه 11 هزار تن خاک و نخاله از سطح شهر مشهد خبر داد.

جمع‌آوری روزانه 11 هزار تن خاک و نخاله از سطح شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی اظهار کرد: با گسترش ساخت و سازها در شهر مشهد، یکی از مشکلاتی که همواره وجود داشته، خاک و نخاله‌های ساختمانی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان میزان ساخت و سازها نیز افزایش پیدا می‌کند در این مدت خاک و نخاله‌های زیادی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به گونه‌های تولیدی خاک و نخاله در مشهد بیان کرد: در حال حاضر سه نوع خاک و نخاله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که موارد مصرفی گوناگونی دارد.

نجفی ادامه داد: یکی از انواع خاک و نخاله‌ای که از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، در گونه زراعی قرار دارد که از آن در فضای سبز مشهد استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد اضافه کرد: نوع دیگر خاک پرکردنی، برای موارد مصرفی در مشهد با تایید کارشناس مربوطه نسبت به تناژ مورد نیاز استفاده می‌شود و در کنار آن ضایعات خاک و نخاله‌های ساختمانی در محل‌های مورد نظر دفن می‌شود.

نجفی با اشاره به محل‌های دفن خاک و نخاله گفت: در حال حاضر دو محل در کیلومتر پنج جاده نیشابور و کیلومتر 35 جاده میامی برای دفن زباله‌های شهر مشهد تعیین شده است.

وی ادامه داد: ضایعات ساختمانی که موارد مصرفی برای شهر ندارند به منظور دپوی موقت به کیلومتر پنج جاده نیشابور انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 11 هزار تن خاک و نخاله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای ساخت و ساز در فصل تابستان در این مدت بیش از 2 میلیون تن خاک و نخاله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول