اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از طرح جدید ذوب آهن مجتمع فولاد بناب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب از بهره‌برداری طرح جدید ذوب این مجتمع در آبان ماه امسال خبر داد.

بهره‌برداری از طرح جدید ذوب آهن مجتمع فولاد بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ناصر تقی‌زاده شامگاه امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات مجتمع فولاد صنعت بناب با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در بناب تشکیل شد، از تولید روزانه 700 تن انواع محصولات فولادی در این مجتمع خبر داد و گفت: در زمینه نورد فولادی هم روزانه تا 6 هزار تن امکان تولید وجود دارد.

وی از اجرایی شدن طرح توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب تا 1.5 ماه آینده خبر داد و گفت: با اصلاح خطوط و انجام تعمیرات لازم در ماه‌های اخیر، میزان ظرفیت ذوب به 2 هزار تن افزایش یافته است.

تقی‌زاده همچنین از تأسیس یک واحد کارخانه اکسیژن برای مجتمع فولاد خبر داد و گفت: علاوه بر این به برخی معادن از جمله معدن آهک هم نیاز است که این معدن آهک شناسایی شده و به زودی خریداری و استخراج خواهد شد.

وی تأکید کرد: مشکل تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش بزرگ‌ترین معضلی است که مجتمع را تهدید می‌کند و اگر بخواهیم سرپا ایستاده و اقساط بانکی را پرداخت کنیم، باید حمایت جدی بشویم تا امنیت شغلی 2 هزار نفر کارگر اینجا هم تهدید نشود.

تقی‌زاده تصریح کرد: طرح جدید ذوب هم در آبان ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتمع فولاد صنعت بناب از چند شرکت بزرگ فولادی شامل کارخانجات ذوب و نورد با هدف فعالیت در زمینه‌های گوناگون صنعت فولاد تشکیل شده است.

این مجتمع فعالیت خود را در چند فاز از اواخر سال 1383 در زمینی به مساحت 140 هکتار در شهرک صنعتی بناب و با امکانات زیربنایی ایده‌آل اعم از دسترسی به جاده اصلی، خط آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز و آب آغاز کرد.

در حال حاضر میلگرد آجدار در اندازه‌های مختلف با کیفیت‌های AII و AIII، تیرآهن، نبشی و ناودانی در قالب هفت خط نورد گرم در این مجتمع تولید می‌شود.

هم‌اکنون ظرفیت اسمی این مجتمع تولیدی در بخش نورد گرم مقاطع فولادی 2 میلیون و 500 هزار تن و در بخش ذوب و ریخته‌گری 800 هزار تن شمش فولادی در سال است که در بخش خصوصی مقام اول و در میان کل تولیدکنندگان فولاد اعم از خصوصی و دولتی در بخش نورد مقاطع گرد، سنگین و نیمه سنگین مقام دوم را داراست.

مجتمع فولاد صنعت بناب با دارا بودن پیشرفته‌ترین تجهیزات و ابزارآلات آزمایشگاهی و همچنین جذب منابع انسانی متخصص، محصولات خود را به طور مستمر تحت کنترل قرار داده و در این ارتباط موفق به دریافت گواهینامه علامت استاندارد برای تمام تولیدات خود از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 -2008 از شرکت DNV نروژ شده است. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول