اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

پیگیر دغدغه‌های مشترک دولت و علما هستیم

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای خود با علما و مراجع قم اعلام کرد: پیگیر دغدغه‌های مشترک دولت و علما هستیم.

پیگیر دغدغه‌های مشترک دولت و علما هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در حاشیه دیدار با استاندار قم با اشاره به دیدار خود با علما اظهار کرد: دیدار با علما راهکارهای جدید و افق‌های روشنی را در عرصه مدیریت دولتی برای مسئولان کشور ایجاد کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از بزرگان دلسوزانه انتقاداتی دارند خاطر نشان کرد: دولت با کمال تواضع گوش شنوای انتقادات دوستان خواهد بود و در صدد رفع موانع اقدام خواهد کرد.

مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به آغاز دیدارهای خود با علما عنوان کرد: نخستین دیدار با بیت آیت‌الله سیستانی بود که مسائل مختلف فرهنگی و ارتباط دولت با روحانیت و علما مورد بررسی قرار گرفت که زمینه تقویت روابط بین دولت و روحانیت را فراهم کرد.

وی افزود: دومین دیدار ملاقات با آیت‌الله بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بود که در این دیدار گزارش عملکرد از فعالیت‌های دولت در رابطه با روحانیت مطرح شد و راهکارهای تعمیق ارتباط روحانیت و دولت مورد بررسی قرار گرفت. از جانب دولت چهار راهبرد گسترش ارتباطات در دو سطح مراجع عالی‌قدر و حوزه‌های علمیه، اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش عملکرد، دریافت رهنمودهای علما برای استفاده دولت در موضوعات مختلف و پیگیری امور رفاهی خدماتی روحانیت در دولت مطرح شده است تا روابط بین روحانیت و دولت تقویت شود.

میرتاج الدینی با اشاره به دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی دولت و راهکارهای مقابله با فشارهای اقتصادی مطرح شد، چرا که اولویت‌های دولت در برنامه‌های اقتصادی خود، کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های بودجه‌ای دولت در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی شرح داده شد خاطر نشان کرد: بررسی تأثیرات اجلاس غیر متعهدها و حضور رئیس جمهور در سازمان ملل نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود، البته مباحثی فرهنگی همچون حجاب و عفاف نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که پیشنهاد دولت برای پیگیری این مسائل برگزاری همایش‌های فرهنگی با حضور علما، متفکرین و دستگاه‌های فرهنگی است تا با بررسی راهکارهای عملی و شیوه‌های مؤثر، حجاب و عفاف در جامعه عملیاتی شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: در خصوص مسائل اقتصادی و گرانی‌ها، باید عوامل مختلفی همچون فشارهای اقتصادی خارجی و مشکلات زیرساختی اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار داد. البته باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که دولت همواره به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی در کشور است.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول