اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

علما و مدارس علمیه حافظ دین مردم هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: علما و مدارس حوزه‌های علمیه حافظان دین مردم هستند.

علما و مدارس علمیه حافظ دین مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه سفیران هدایت در خرم‌آباد مسئولیت طلاب سفیران هدایت را تحکیم اعتقاد مردم و اصلاح اخلاق در جامعه بیان کرد و گفت: نقش طلاب در هدایت مردم در زمینه‌های دینی یک نقش تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه لغزش در جامعه و افراد به خاطر نبود حوزه علمیه و عالمان وارسته دینی است، افزود: به همین لحاظ علما و مدارس علمیه حافظ دین مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: سلامت دینی، فرهنگی و اخلاقی یک جامعه به حوزه‌های علمیه و علمای دینی آن منطقه وابسته است.

با بیان اینکه روحانیون و حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تربیت اخلاق، اعتقاد و ایمان مردم دارند، خاطر نشان کرد: آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند و آیت الله صدری از علمای بزرگ استان لرستان از جمله سرمایه‌هایی می‌باشند که هویت دین را در طول تاریخ حفظ کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به فراگیری معارف دینی گفت: مراکز تخصصی دینی با عمل به وظایف خود به شبهات و سئوالات دینی مردم پاسخ می‌دهند.

وی همچنین افتتاح مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در خرم‌آباد را یکی از افتخارات استان لرستان برشمرد و گفت: این مدرسه توسط مرحوم آیت الله جزایری بنا نهاده و بعد از وفات ایشان آیت الله صدری این مسئولیت را بر عهده گرفت تا به عنوان یکی از مراکز علوم دینی استان لرستان فعالیت کند.

وی افزود: در حالی که تا چند سال پیش تنها یک مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران در استان لرستان فعالیت داشت امروز تعداد مدارس علمیه استان به بیش از 18 مدرسه رسیده است.

در ادامه مدیر مدرسه سفیران هدایت خرم‌آباد هدف از راه‌اندازی این مرکز را آموزش تخصصی طلاب عنوان کرد و گفت: در این مرکز دروس تخصصی به طلاب آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام صدری افزود: مدرسه سفیران هدایت تا پیش از انقلاب توسط آیت الله جزایری بنا نهاده شد، اما بعد از مرگ ایشان متروکه شد.

حجت الاسلام صدری گفت: با تلاش نماینده ولی فقیه در لرستان و مدیر مرکز مدیریت مجوز راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی تبلیغ استان لرستان صادر و از امروز رسماً فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

وی پاسخگویی به شبهات جامعه را نیازمند ایجاد یک مرکز تخصصی دانست و افزود: متناسب با شرایط جهان نیاز به راه‌اندازی یک مرکز تخصصی احساس می‌شد که این مهم امروز در استان لرستان محقق شود. مدرسه علمیه سفیران هدایت خرم‌آباد به نام امیرالمؤمنین(ع) امروز رسماً فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول