اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

553 سکه تاریخی در چهارمحال و بختیاری کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از کشف 553 سکه تاریخی در شهریورماه جاری در شهرستان‌های کوهرنگ و فارسان خبر داد.

553 سکه تاریخی در چهارمحال و بختیاری کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اکبر کاویانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شهریورماه جاری با همکاری سپاه استان دو نفر قاچاقچی اشیاء تاریخی ـ فرهنگی در بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ دستگیر و 323 عدد سکه اصل دوران ایلمایی همراه آنان کشف و ضبط شد.

وی افزود: در شهرستان فارسان نیز یک نفر قاچاقچی اشیاء تاریخی ـ فرهنگی دستگیر و 230 عدد سکه اصل دوران سلوکی همراه آن توسط یگان حفاظت این اداره‎‌کل با همکاری سپاه استان کشف و ضبط شد.

کاویانی از تخریب یک تپه باستانی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و تصریح کرد: عاملان این تخریب دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت این اداره‌کل از تمام توان خود برای حفظ اشیاء و تپه‌های تاریخی استفاده می‌کند، اذعان داشت: در شهریورماه جاری در راستای انجام این رسالت مهم یک هزار 702 مورد سرکشی به اشیاء تاریخی انجام داده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حفاظت و نگهداری داشته‌های تاریخی از مهم‌ترین و البته بدیهی‌ترین اقدامات و موضوعات در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌ حساب می‌آید.

کاویانی ادامه داد: بناهای تاریخی ستون فقرات یک جامعه محسوب می‌شوند و حفظ آن‌ها به مثابه حفظ شیرازه تمدن و فرهنگ آن است.

وی حفاظت از آثار تاریخی را رسالت این سازمان برای رساندن این میراث ارزشمند به دست آیندگان برشمرد و گفت: چرا که فرزندان ما سهمی از فرهنگ نیاکان دارند و باید از پیشینه فرهنگ و تمدن خود آگاه شوند.

کاویانی تصریح می‌کند: به طور کلی، نگاه ما به عنوان حافظان میراث فرهنگی، حفاظت از آثار تاریخی به جا مانده از گذشتگان است و باید در راستای انتقال این آثار تاریخی و میراث ارزشمند امانت‌دار باشیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول