اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

12 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد عشایر کوچ‌رو هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد عشایر کوچ‌رو هستند.

12 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد عشایر کوچ‌رو هستند

اشکان رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به جمعیت 80 هزار نفری عشایر کوچ‌رو در این استان اشاره کرد و گفت: 12 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را عشایر کوچ‌رو تشکیل داده که با این وجود 80 درصد آن‌ها در مناطق مختلف استان مستقر هستند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد به نحوه ساماندهی به زندگی عشایر کوچ‌رو و متقاضیان اسکان دائم امور عشایر این استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی عشایر کوچ‌رو تحت عنوان ارائه خدمات پشتیبانی به کوچ‌کنندگان انجام می‌شود.

رحیم‌زاده در ادامه از خدمات ارائه شده به عشایر کوچ‌رو خبر داد و گفت: خدماتی از قبیل بازگشایی، مرمت و احداث جاده‌های عشایری، بهسازی چشمه‌ها، احداث منابع ذخیره آب، نگهداری از تأسیسات عشایر، جایگاه مخازن نفت و آب‌رسانی سیار به عشایر ارائه می‌شود.

وی طرح ساماندهی به عشایر متقاضی اسکان دائم را بعد از درخواست و بررسی محدوده مورد تقاضا به وسیله کارشناسان امور عشایر عنوان کرد و گفت: اگر متقاضیان دارای قابلیت‌های اسکان از جهت ایجاد فضای سکونت و توسعه اشتغال حائز شرایط تشخیص داده شوند نسبت به معرفی منطقه از سوی مهندسین مشاور و طراحی سایت اسکان عشایر اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول به زیرساخت‌های شهرک اسکان عشایر اشاره و عنوان کرد: خدماتی از قبیل جدول‌گذاری، آسفالته کردن جاده‌ها، آب و برق، اجرا و ساخت منازل مسکونی، آغل و انبار علوفه دامی به عمده متقاضیان با همکاری بنیاد مسکن در سنوات اخیر ارائه شده است.

رحیم‌زاده از سایت‌های اسکان داده شده در مناطق منصورآباد، تلخ‌دان دشتروم، دلی‌بجک سپیدار، علی‌آباد، پاکوه گچساران و اکبرآباد کهگیلویه خبر داد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول