اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

مردم درمیان چشم‌انتظار ورود گاز شهری هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان‌های درمیان و سربیشه از سال گذشته آغاز شده و شهروندان درمیانی منتظر ورود گاز شهری هستند.

مردم درمیان چشم‌انتظار ورود گاز شهری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان درمیان اظهار کرد: شهرستان درمیان با 6 هزار کیلومتر وسعت و 55 هزار نفر جمعیت دومین تولید کننده گوشت سفید و زرشک خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه صنعت مرغداری در درمیان از قدمت بالایی برخوردار است، ادامه داد: شغل اکثر مردم شهرستان کشاورزی و دامپروری است و درمیان قطب مهم کشاورزی استان به شمار می‌رود.

فرماندار درمیان با اشاره به فعالیت کارخانه قند قهستان به عنوان قطب اقتصادی شهرستان درمیان‌ اضافه کرد: با وجود تولید بالای چغندر قند در استان خراسان جنوبی این کارخانه با کمتر از نصف توان تولید خود فعالیت می‌کند که این مستلزم توجه جدی مسئولان استانی و جلوگیری از خروج چغندر قند استان به استان‌های همجوار است.

براتی از کارخانه سیمان باقران با 30 هزار سهامدار به عنوان یکی دیگر از قطب‌های اقتصادی شهرستان یاد کرد و افزود: احداث این کارخانه در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون بالغ بر 100 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور در سفر چهارم بر تسریع در احداث این کارخانه گفت: برخورداری از نیروی انسانی جوان، ‌پرکار، تحصیل‌کرده و ولایی مهم‌ترین ویژگی و بهترین سرمایه این شهرستان مرزی است که ماحصل آن توسعه آبادانی و امنیت شهرستان است.

فرماندار درمیان تمرکزگرایی، حضور کمرنگ مدیران استانی در شهرستان و استفاده نکردن بهینه از ظرفیت‌های موجود شهرستان را از مهم‌ترین چالش‌های موجود در درمیان برشمرد و افزود: تمرکزگرایی سرمایه‌های ناب و استعدادهای نهفته شهرستان را قبل از بارور شدن نابود می‌کند.

براتی انجام مطالعات منابع آبی در دشت‌های مرزی را اولویت اول فرمانداری درمیان برشمرد و تأکید کرد: توجه به وضعیت معیشت و اشتغال مرزنشینان امنیت پایدار را به دنبال دارد.

امام جمعه درمیان نیز در این نشست گفت: شهرستان درمیان به نیروهای پروازی نیازی نداشته و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای رسیدگی به امور مردم در شهرستان مستقر باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری، خودبینی را آفت بزرگ ایمان دانست و خواستار استقرار اداره اوقاف در شهرستان شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول