اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

سالانه بیش از 100 میلیارد تومان برای گازکشی هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سالانه بیش از 100 میلیارد تومان برای گازکشی در استان اصفهان هزینه می‌شود.

سالانه بیش از 100 میلیارد تومان برای گازکشی هزینه می‌شود

مرتضی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این استان بیش از 10 درصد خطوط عملیاتی انتقال گاز را در کشور دارد، اظهار کرد: پیشرفت گازکشی در استان اصفهان در طی هشت سال گذشته و در دولت خدمتگذار از دوره‌های دیگر قابل قیاس نیست، چنان که طول خط انتقال گاز در استان اصفهان از 147 کیلومتر به یک هزار و 50 کیلومتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر نقاط استان اصفهان شهر سبز اعلام شده است، افزود: بیش از 99 درصد جمعیت استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: تنها روستا‌های محروم از گاز طبیعی در منطقه اردستان و نایین بودند که 27 روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: برخی از روستاهای استان اصفهان همانند بخش بوئین اولیا و سفلی که فاصله زیادی با خط اصلی گاز و افت فشار گاز دارند، از نعمت گاز محرومند که تا سال آینده در نظر داریم این نقاط هم گازکشی و استان اصفهان صددرصد از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

طغیانی گفت: حداقل سالانه بیش از 100 میلیارد تومان برای گازکشی نقاط بی‌بهره از گاز هزینه می‌شود که این اعتبار مساوی بودجه عمرانی است.

وی تصریح کرد: اقدام‌های انجام شده در شرکت گاز استان اصفهان طی شش سال گذشته، حدود 14 برابر کل فعالیت گازرسانی در 36 سال گذشته این شرکت بوده و در حال حاضر 100 شهر و بیش از 950 روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: در سال جاری 61 روستا از توابع شهرستان‌های اصفهان، شاهین‌شهر، میمه، نایین و نطنز گازرسانی شدند.

وی افزود: در دولت نهم 600 میلیارد تومان برای خط هشتم گازرسانی در استان اصفهان هزینه شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول