اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

ستادهای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در استان‌ها تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ستادهایی برای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود که در حال حاضر امضای طرح آن صورت گرفته و به هیئت رئیسه با یک فوریت داده شده است.

ستادهای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در استان‌ها تشکیل می‌شود

جواد کریمی قدوسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت برای ارز به یک توافق نهایی رسیده‌اند و مشخص شده که ارز دولتی به چه کالاهایی تعلق بگیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ارز آزاد نیز با بخش‌های مهمی از دولت مانند شرکت نفت و صندوق ذخیره ارزی که ارز را باید به تومان تبدیل کند و به سرمایه‌گذار بدهد، صحبت شد.

وی ادامه داد: با واردکنندگان که سالی 40 تا 50 میلیارد دلار ارز را وارد کشور می‌کنند مذاکراتی داشته‌ایم تا آشفتگی بازار برطرف شود.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها با مصاحبه وزیر اقتصاد شروع شده و نرخ ارز را روزانه بانک مرکزی اعلام می‌کند و مقدار آن به مقدار نیاز افراد یعنی اگر وارداتی غیر از اقلام اصلی نیاز به ارز داشته باشد و یا صنعتگر و مسافر به ارز نیاز داشته باشند در حد ضرورت این ارز که به مقدار کافی در بانک‌ها وجود دارد در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طی جلسات مکرری که مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و مراکز مختلف مانند بانک مرکزی داشته است به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم و در چند روز آینده این جلسات به صورت غیرعلنی با حضور وزیر ادامه پیدا می‌کند تا مشکل گرانی کالاها و ارز برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تمام مسائل اقتصادی در گرانی ارز نیست بلکه در حال حاضر اقتصاد مقاومتی هدف است و طرح‌های خوبی برای اجرا شدن اقتصاد مقاومتی تهیه شده که در دستور کار هیئت رئیسه قرار گرفته است.

کریمی قدوسی یادآور شد: ستادهایی در استان‌های کشور با محوریت استاندار‌، فرماندار و بخش‌های اقتصادی تشکیل می‌شود که تحرکی را مانند دوران دفاع مقدس که در پشتیبانی از جنگ انجام دهند و در این راستا پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال داشته باشند.

وی تاکید کرد: کشور ایران اسلامی بنیان‌های اقتصادی محکمی دارد و ما نگران تحریم‌ها نیستیم و از نظر معیشت و کالا فراوانی وجود دارد و در بخش تولید نیز که مشکلاتی هست با کمک دولت این مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول