اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهرکرد:

افزایش اسلام‌گرایی در جهان متاثر از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روز به روز بیشتر نمایان شده و تاثیرات خود را نشان می‌دهد که افزایش اسلام‌گرایی در جهان و موج بیداری اسلامی در منطقه از نشانه‌های آن است.

افزایش اسلام‌گرایی در جهان متاثر از انقلاب اسلامی است

اسماعیل اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روز به روز بیشتر نمایان شده و تاثیرات خود را نشان می‌دهد که افزایش اسلام‌گرایی در جهان و موج بیداری اسلامی در منطقه از نشانه‌های آن است.

وی به موج دوم بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود: گسترش اسلام و تاثیر اسلام‌گرایان در مناسبت‌های بین‌المللی باعث شده که استکبار شیشه عمر خود را در خطر ببیند و اسلام‌ستیزی را راه دوام خود بداند.

رئیس دانشگاه شهرکرد ظهور طالبان و سلفی‌ها، ترورهای گوناگون و اقدام به اهانت به مقدسات اسلامی توسط استکبار را تلاش آنها برای جلوگیری از گسترش اسلام عنوان کرد و گفت: این کارها در برابر حق، کاری از پیش نمی‌برد و آموزه‌های الهی آن عالم‌گیر خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: ایران اسلامی به عنوان محور اشاعه اسلام ناب محمدی تحت فشار شدید بین‌المللی و تحریم‌های مختلف قرار گرفته و درگیر جنگی است که ابعاد آن از جنگ تحمیلی هشت ساله گسترده‌تر و بسیار پیچیده‌تر است و در آن شیوه مبارزه از نظامی به ابعاد دیگر تبدیل شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه هفدهم ایران در دنیا از نظر اقتصادی و رتبه اول منطقه و هفدهم دنیا از نظر علم و فناوری علی رغم تمام فشارها گفت: به برکت خون شهدا، ایثارگری ایثارگران و مقاومت مردمی و پشتیبانی و حمایت مردم از نظام، هم اکنون کشور از جایگاهی ویژه در دنیا برخوردار است و ایران اسلامی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی نقش بی‌بدیلی دارد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری مسئول نهاد ‌نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد نیز در این برنامه، خاورمیانه را به لحاظ زادگاه ادیان الهی، حساس‌ترین مرکز جهان نامید و افزود: به همین دلیل ایران و منطقه همواره مورد طمع استکبار است.

وی با یادآوری اینکه دفاع همچنان باقی است و فقط رنگ و پوشش آن عوض شده، گفت: ترور دانشمندان یعنی اینکه دشمن نمی‌خواهد ما به آنچه لازم داریم دست پیدا کنیم و صحنه‌آرایی جدید دشمن این است که ما را در مضیقه قرار دهد تا دستانمان را بالا ببریم و تسلیم آنها شویم ولی باید بدانند که ملت ایران تا آخر ایستاده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول