اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس

جشنواره ورزشی استانی بسیج عشایر در تویسرکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده حوزه بسیج عشایر تویسرکان، از برگزاری جشنواره ورزشی استانی بسیج عشایر در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس در جوار مرقد امامزاده ناصر(ع) شهرستان تویسرکان خبر داد.

جشنواره ورزشی استانی بسیج عشایر در تویسرکان برگزار می‌شود

رضا ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی، ورزشی بسیج عشایر به مناسبت هفته دفاع مقدس در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام دفاع مقدس با معرفی بسیجیان برتر از سه شهر همدان، نهاوند و تویسرکان اجرا خواهد شد.

وی افزود: جشنواره در بخش فرهنگی هنری با مدیریت بسیج عشایر استان همدان در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت قرآن، اذان و مفاهیم با شرکت بسیجیان عشایر شهرستا‌ن‌های همدان، تویسرکان و نهاوند برگزار می‌شود.

فرمانده حوزه بسیج عشایر شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مسابقات درون‌شهرستانی در هر دو بخش جشنواره انجام شده است، ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر از بین بسیجیان شرکت‌کننده در مسابقات فرهنگی و هنری تویسرکان شش نفر بسیجی در رشته اذان و قرائت قرآن به مرحله استانی جشنواره عشایر راه یافتند که در هفته آینده نفرات برتر در این بخش با هم رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره استانی ورزشی عشایر در پنج رشته فوتسال، طناب‌کشی، تیراندازی، سنگ‌پرانی و مسابقه دوومیدانی در جوار مرقد امامزاده ناصر(ع) در بازه زمانی یک روزه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ورزشکاران بسیج عشایر تویسرکان پس از یک رقابت تنگاتنگ در رشته تیراندازی سه نفر از پایگاه مقاومت عشایر شهید رحمتی‌زاده با کسب حد نصاب امتیاز موفق شدند به جشنواره راه یابند.

ترکاشوند با بیان اینکه در هر رشته ورزشی سه تیم از سه شهر شرکت‌کننده در جشنواره حضور دارند، ادامه داد: در رشته طناب‌کشی بسیجیان پایگاه شهید رحمتی‌زاده، دال‌پران بسیج عشایر شهید یاسر و فوتسال دو تیم از بسیجیان عشایر روز پنج‌شنبه با ورزشکاران منتخب از بسیج عشایر همدان و نهاوند با هم مسابقه خواهند داد.

وی با بیان اینکه مسابقه فوتسال بین تیم‌های راه‌یافته به جشنواره بسیج عشایر در سالن ورزشی قائم شهرستان تویسرکان در روز ششم از هفته دفاع مقدس انجام می‌شود، یادآور شد: طناب‌کشی، دوومیدانی، دال‌پران و تیراندازی در مرقد شاهزاده ناصر(ع) با حضور 120 نفر از شرکت‌کنندگان، مدعوین، مهمانان و برخی از سران و بزرگان عشایر همدان، تویسرکان و نهاوند انجام می‌شود.

دبیر جشنواره استانی بسیج عشایر با اشاره به اینکه داوری بازی‌ها در پنج رشته ورزشی به اداره ورزش و جوانان شهرستان واگذار شده است، بیان کرد: در پایان جشنواره مراسم اختتامیه با اهدای جوایز نقدی و لوح تقدیر با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی تعداد عشایر شهرستان تویسرکان را 400 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: عشایر تویسرکان شامل سه طایفه رحمتی ترکاشوند، قروعلی و ممیالی می‌شوند که یک گروه از آنها ساکن شهرک‌های عین‌آباد و شاه‌زید و گروه دیگر در فصل‌های خاص به‌ قشلاق و ییلاق کوچ می‌کنند.

ترکاشوند در پایان با اشاره به اینکه عشایر شهرستان تویسرکان برخوردار از دو پایگاه مقاومت بسیج و دو حلقه صالحین فعال است، بیان داشت: اکثریت اقشار مختلف عشایر تویسرکان بسیجی فعال هستند به صورتی که طی سال‌های 89 و 90 عشایر ما در امور درون‌سازمانی در حوزه‌های متفاوت بسیج در استان همدان مقام نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول