اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف نقش زنان در جامعه اسلامی صورت گرفت

برگزاری همایش بزرگ زنان بلوچ در زاهدان

خبرگزاری فارس: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با هدف تکریم و نقش زنان در جامعه اسلامی، همایش بزرگ زنان بلوچ در زاهدان برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ زنان بلوچ در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ 110 سلمان فارسی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: همایش بزرگ زنان بلوچ با شعار «زنان ارزش‌های اسلامی، پایداری ملی» با حضور پر شور زنان بلوچ در زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عقیل فرمانی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی افزود: زنان ایران اسلامی عزت و جایگاه امروز خود را مدیون امام راحل هستند، چرا که امام بود که به زنان هویت و عزت بخشید.

وی بیان داشت: هویت و عزتی که امروز زن بلوچ دارد قطعاً هدف و راه امام را دنبال می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ 110 سلمان فارسی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به فرمایشات امام راحل در زمینه ارزش و جایگاه زن گفت: زنان فارس و بلوچ ما امروز در جامعه اسلامی نقش فعال و تأثیرگذاری در تمامی عرصه‌ها دارند و ایران اسلامی عزت و سرافرازی امروز خود را مدیون جانفشانی‌ها، ایثار و گذشت مادرانی است که فرزندان برومند خود را برای پاسداری از اسلام و انقلاب به میادین جنگ فرستادند.

فرمانی برگزاری این همایش‌ها را در زمینه تقویت همدلی و وحدت حول محور اسلام بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: این همایش با هدف یادآوری هویت و عزت زن بلوچ در جامعه برگزار شده است.

مولوی دهانی از علمای اهل سنت نیز در این همایش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: پیشرفت و ترقی امروز ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها، ایثارگری‌های فرزندان برومند ایران اسلامی است.

وی ضمن محکومیت فیلم موهن آمریکایی بیان کرد: امروز دشمنان نمی‌توانند پیشرفت و رشد اسلام را ببینند و تاب و تحمل پیروزی و گسترش اسلام را ندارند لذا می‌خواهند با این حرکات وقیحانه اسلام را خدشه‌دار کنند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: این توهین آمریکا به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) هیچگاه نمی‌تواند مسلمانان را از راه اسلام بازدارد چراکه مسلمانان در حفظ و احترام به مقدسات خود حاضرند از جان خویش بگذرند.

مولوی دهانی با اشاره به پیشرفت زنان ایران اسلامی در دنیا بیان داشت: زن ایرانی با حفظ حجاب و عفت خود از دیگر زنان کشورهای دیگر موفق‌تر و دارای عزت و سرافرازی است و این را مدیون اسلام عزیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: زن ایرانی با حفظ حجاب خود به دنیا ثابت کرد که حجاب هیچگاه مانع رشد و پیشرفت آنان نخواهد بود.

مولوی دهانی با بیان اینکه زنان بلوچ نیز در کنار زنان فارس برای ایران اسلامی عزت و سربلندی را به ارمغان آورند، گفت: زنان بلوچ در دهه اخیر از رشد و بالندگی بسیار بالایی برخوردار شده‌اند.

وی به حضور فعال خواهران اهل سنت در جامعه اشاره کرد و افزود: خواهران اهل سنت ما امروز به برکت بسیج و نظام اسلامی توانستند در جامعه حضور پیدا کنند و در تمامی عرصه‌ها به فعالیت مشغول شوند.

در ادامه این همایش خواهر حقیقی فرمانده پایگاه مقاومت خواهران اهل سنت حضرت خدیجه(س) با بیان ارزش و جایگاه زن در جامعه گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند امروز با جنگ نرم و تبلیغ‌های منفی زنان را از پوشش اسلامی باز دارند اما زنان مسلمان و حتی زنان اروپایی به این واقعیت رسیده‌اند که آرامش را تنها در پوشش اسلامی خواهند داشت.

وی افزود: سلاح امروز ما در برابر دشمنان، اسلحه علم و تعلیم و تربیت است و باید فرزندان خود را با  فرهنگ شهادت و ایثار و همچنین میدان جنگ امروز آشنا کنیم.

فرمانده پایگاه مقاومت خواهران اهل سنت حضرت خدیجه (س) ادامه داد: زنان بلوچ ما در سی و سه سال عمر با برکت انقلاب اسلامی توانستند در تمامی عرصه‌ها بسیار بدرخشند و باعث پیشرفت ایران اسلام در تمامی عرصه‌ها شوند.

هادی از اساتید دانشگاه نیز در این همایش در ارتباط با نقش و جایگاه خانواده در جامعه و بهداشت روانی خانواده سخنرانی کرد.

در پایان مراسم از سه فرمانده نمونه پایگاه‌های خواهران حضرت صدیقه(س)، حضرت خدیجه(س) و شهیده مطهره نارویی از اهالی سنت زاهدان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول