اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

سد گیوی تا پایان مهر آبگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: تا پایان مهر ماه سد خاکی گیوی آبگیری شده و امکان بهره‌برداری از آن مهیا می‌شود.

سد گیوی تا پایان مهر آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نجفیان عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های مهر ماندگار در اردبیل اظهار داشت:‌ با تکمیل جاده دسترسی به سد گیوی که پیشرفت 78 درصدی دارد آبگیری این سد تا پایان مهر ماه انجام شده که برای تکمیل این پروژه به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: از این رقم 15 میلیارد تومان بدهی پیمانکار وجود دارد و ما با تأمین اعتبار یاد شده قادر می‌باشیم بخشی از شبکه این سد خاکی را نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

نجفیان خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه زهکشی و آبیاری پایاب سد گیوی دو هزار هکتار از اراضی زیر پوشش این سد آبیاری شده و به زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه دو میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بخشی از شبکه‌های پایاب سد گیوی نیاز است، اضافه کرد: ما قرار است امسال با مشارکت وزارت نیرو و مجوز دریافت شده از بانک مرکزی 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش برسانیم که در روزهای آینده با اعلام رسمی در این زمینه این کار انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه احداث شبکه یامچی اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه تکمیل شده و هم اکنون نیز بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود که از محل اعتبارات مهر ماندگار شاهد بهره‌برداری این مجموعه بودیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل در مورد پروژه عظیم شبکه خداآفرین در پارس‌آباد به عنوان سرآمد پروژه‌های مهر ماندگار بیان کرد: ‌این پروژه در قالب عمران، آباد یک به مساحت شش هزار هکتار مهر ماه امسال افتتاح می‌شود و تاکنون 142 میلیارد تومان برای عملیاتی شدن این پروژه هزینه شده است.

نجفیان در ادامه سخنان خود به فعال بودن پیمانکاران در این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: ما بخشی از مطالبات پیمانکاران را نیز پرداخت کردیم و قرار است ادامه عملیات اجرایی پروژه را هم از طرف استان اردبیل و هم آذربایجان شرقی شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول در ادامه به زهکشی و آبیاری پایاب سد گیوی و همچنین تکمیل سدهای کوچک و بزرگ در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ سد کله‌سر در گرمی با 28 درصد پیشرفت به سرعت در حال اجرا است که امسال 330 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که با تأمین 15 میلیارد تومان اعتبار شاهد بهره‌برداری از این سد می‌باشیم که بعید به نظر می‌رسد این پروژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد شبکه‌های آبیاری احمدبیگلو و سد سبلان نیز افزود: 25 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه نیاز داریم تا شبکه آبیاری سد احمدبیگلو تکمیل شود که در کنار آن سد سبلان نیز با 33 درصد پیشرفت قادر است سه هزار و 200 هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار دهد.

در این جلسه همچنین تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام شرکت امور آب استان به ویژه شبکه‌های پایاب سدها مورد بررسی و دقت نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول