اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرورت تکمیل سدهای مناطق مرزی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت احداث و تکمیل چهار سد مهم این شهرستان واقع در مناطق مرزی بر مهار آب‌های جاری مرزی تاکید کرد.

ضرورت تکمیل سدهای مناطق مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی اظهار داشت: تکمیل سدهایی همچون امارت، کله‌سر، برزند و سینه‌سر در مناطق مرزی و سرشاخه‌های بالهارود سبب توسعه کشاورزی و تامین منابع آبی در روستاها می‌شود.

وی از بخش امور آب خواست بعد از تکمیل مطالعات این سدها عملیات فاز به فاز آن را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم از سهم خود در بالهارود که هم‌اکنون کشور همسایه از آن بهره‌برداری می‌کند، استفاده لازم را داشته باشیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت خاطرنشان کرد: هر چند احداث سد در مناطق مرزی با رودخانه‌های مشترک نیاز به مجوزهای ملی دارد اما در این زمینه با تعهد بهره‌برداری از سهم خود این سدها را احداث کرده و زمینه بهره‌مندی بخش عظیمی از اراضی را با کشت آبی فراهم می‌آوریم.

موسوی همچنین ضرورت تکمیل مجتمع آبرسانی برزند، ‌موران و شهید بالازاده را ضروری اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها به 720 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که قرار است قسمتی از اعتبارات از طریق استان تامین شده و بخشی نیز به صورت ملی به آب و فاضلاب روستایی تزریق شود.

وی یادآور شد: تکمیل مرکز درمان بستر انگوت و بهره‌برداری از فاز اول جاده اردبیل - گرمی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار از تعهدات ما است که زیر‌سازی آنها انجام شده و امیدواریم آسفالت آن نیز به سرعت عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در حدود 50 روستای نزدیک به مسیرها و جاده‌های آسفالت شده داریم که زیر یک کیلومتر باید آسفالت شده تا به جاده اصلی وصل شوند؛ امیدواریم در مجموع با آسفالت 30 کیلومتر راه این روستاها نیز از نعمت آسفالت بهره‌مند شوند.

موسوی گازرسانی به روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیمانکار گازرسانی به موران برکنار شده است و امیدواریم با انتخاب پیمانکار جدید این امر به صورت جدی دنبال شده و روستاهای نزدیک به لوله‌گذاری اصلی نیز از این نعمت بهره‌مند شوند.

این مسئول ضرورت توجه به عمران شهری و عنایت ویژه استاندار به این امر را با اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار خاطرنشان کرد و افزود: فنر‌سازان این شهر هر چند به خاطر چاله‌های متعدد گرمی از ما قدردان هستند اما واقعیت این است که در این شرایط بسیاری از رانندگان و همشهریان از وضعیت آسفالت ناراضی هستند و حق آنهاست که به چنین اوضاع و احوالی معترض باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منتخب مردم گرمی در پایان سخنان خود ضرورت توجه ویژه بانک‌های عامل استان به پرداخت تسهیلات را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: در این زمینه بانک‌‌های عامل باید در اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران با کمی اغماض و آسان‌گیری عمل کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول