اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

هنوز قانونی برای برخورد با قمه‌زنی نداریم / قرعه‌کشی وام خودرو مشکل شرعی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندرود با اشاره به وجود برخی انحرافات در مراسم مذهبی تصریح کرد: هنوز قانونی برای برخورد با قمه‌زنی نداریم.

هنوز قانونی برای برخورد با قمه‌زنی نداریم / قرعه‌کشی وام خودرو مشکل شرعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بعد از ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه میاندرود در سخنانی با اشاره به انحرافاتی که در برخی مراسم عمومی و مردمی درسطح جامعه وجود دارد از وجود خلأ قانونی برای برخورد با انحرافاتی مانند قمه‌زنی انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی‌جویباری در این مورد با بیان اینکه بارها در خطبه‌های نماز جمعه در مورد این عمل نادرست سخنرانی کرده‌ام، تصریح کرد: تا زمانی که قمه‌زنی جرم محسوب نشود هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود با نگران‌کننده دانستن این انحرافات، خواستار وضع قانون مناسب برای برخورد با افرادی که ارزش‌های دینی را آلوده می‌کنند، شد.

وی همچنین با اشاره به تاسیس برخی موسسات وام خودرو که با عضوگیری چند صد نفره اقدام به فعالیت می‌کنند این موسسات را دارای مشکل شرعی اعلام کرد.

در این جلسه مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف مقوله فرهنگ در این شهرستان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

* وزیر اقتصاد سخنران یادواره شهدای میاندرود

فرماندار میاندرود نیز از حضور وزیر اقتصاد و دارایی در یادواره شهدای این شهرستان خبر داد.

علی رجبی با اشاره به برگزاری مراسم یادواره شهدای شهرستان در روستای برگه بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم معنوی تاکید کرد.

فرماندار میاندرود با اشاره به وصیت‌نامه یک شهید که در بخشی از آن نوشته بود «در روز قیامت یقه شما را می‌گیرم اگر از ولایت فقیه جدا شوید»، تصریح کرد: امروز هم وظیفه مهمی بر گردن همه ماست که دفاع از حریم ولایت است.

این مسئول با اشاره به مشکلات و سختی‌هایی که رزمندگان و شهدا در سال‌های دفاع از وطن تحمل کردند و در نهایت پیروز شدند، تصریح کرد: امروز برخی بالا رفتن قیمت مرغ را آنچنان بزرگ و برجسته می‌کنند که انگار مصائب جنگ را فراموش کرده‌اند.

رجبی برگزاری یادواره شهدای میاندرود را در سال‌جاری با حضور سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام و اضافه کرد: این مراسم صبح روز شنبه آینده همراه با پذیرایی ناهار در روستای ساحلی برگه برگزار می‌شود و از عموم مردم به ویژه جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول