اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناصحی در گفت وگو با فارس:

تاخیر در مجازات عاملان فتنه 88 منطقی نیست

خبرگزاری فارس: یک تحلیل‌گر حوزه سیاسی گفت: تاخیر در اجرای حکم عاملان فتنه 88 منطقی نیست و سلامت دستگاه قضایی را زیر سئوال می‌برد.

تاخیر در مجازات عاملان فتنه 88 منطقی نیست

مهدی ناصحی تحلیلگر سیاسی در گفت وگو با فارس مشهد اظهار داشت: مدیریت فتنه 88 برای ایجاد شکاف در نظام از سوی فائزه هاشمی بر هیچ کس پوشیده نیست و تعلل در اجرای حکم سبب از بین رفتن دوران طلایی برای مجازات وی شده است.

وی افزود: اگر چه که رسیدگی به این پرونده هرچند دیر صداقت دستگاه قضایی را اثبات می‌کند اما اگر مردم عادی در رأس فتنه 88 قرار می‌گرفتند در بازه زمانی کوتاهتری مجازات انجام می‌شد و همین امر سبب انحراف افکار عمومی می‌شود.

ناصحی با اشاره به برگشت مهدی هاشمی و رخدادهای پس از آن گفت: اقدامات کسانی که در برابر نظام ایستادند نیازمند برخورد جدی، قاطع و منصفانه می‌باشد؛ خروج مهدی هاشمی از کشور و بازگشت وی در زمان نزدیک انتخابات نشان از برنامه‌هایی سازمان شده دارد که این نباید از دید دستگاه‌های امنیتی و قضایی دور بماند.

وی تصریح کرد: مردم باید در برابر این رخدادها و خبرهای منتشره آن تحلیل منطقی و درست داشته باشند و این نیازمند مدیریت افکار عمومی توسط دستگاه دولتی برای اعتمادسازی است.

این تحلیل‌گر سیاسی در ارتباط با اظهارات محمد خاتمی مبنی بر ناکارآمدی ریاست جمهوری فعلی در حوزه اقتصاد تاکید کرد: معترضان این مسئله باید مردم باشند نه آقای خاتمی.

وی ادامه داد: اگر چه ضعف‌ها و کاستی‌هایی در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد وجود دارد اما امروز تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و سیاسی نظام سلطه و از طرفی ناامنی در لیبی و دیگر کشورهای عربی از تاثیرگذارترین عوامل التهاب اقتصاد کشور است.

مهدی ناصحی افزود: تورم و گرانی، قیمت بالای ارز و نابسامانی اقتصاد کشور تبعات استقلال‌طلبی و تولید داخلی است و اقدامات احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری نشان از شجاعت و ایستادگی‌اش در برابر غرب دارد.

وی خاطرنشان کرد: خاتمی در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست سبب تحول بزرگ در مدیریت کشور و روابط بین‌المللی باشد، با توجه به اینکه مسئله یارانه معلول فکر خاتمی بود اما جرات و توان اجرایی‌کردن آن را نداشت.

این کارشناس حوزه سیاسی ضمن انتقاد از رکود فرهنگی در دولت دهم گفت: انتقادهای زیادی در حوزه‌ی فرهنگی وارد است اما این دلیل نمی‌شود که چشم بر تمام خدمات عمرانی احمدی‌نژاد ببندیم و از تعامل وی با مردم غافل شویم.

مهدی ناصحی در پایان اظهار داشت: این قیاس خاتمی ناجوانمردانه است و در نظرگیری تغییر شرایط جامعه سبب تحلیل منصفانه می شود؛ کسانی که در دوران خود به استراحت پرداختند امروز با کوچکترین واقعه در برابر دولت قد علم می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول