اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله امینی:

آمریکا خودش را از منجلاب اسرائیل نجات دهد/ عاملان فیلم موهن مجازات شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه تمام مسائلی که علیه اسلام در دنیا رقم می‌خورد با طراحی اسرائیل صورت می گیرد گفت: آمریکائی‌ها باید از مسلمانان عذرخواهی کرده و خودشان را از منجلاب رژیم صهیونیستی نجات دهند.

آمریکا خودش را از منجلاب اسرائیل نجات دهد/ عاملان فیلم موهن مجازات شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ابراهیم امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) با اشاره به سخنی از حضرت با این مضمون که حسن خلق از ضروریات دین است اظهار کرد: مفهوم سخن امام صادق (ع) این است که افراد باید در همه زوایای زندگی خود اخلاق را رعایت کنند و اگر کسی اخلاقش بد باشد، دینش ناقص است و اخلاق نیک سبب افزایش روزی انسان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار فیلم ضد اسلامی و توهین‌آمیز به ساحت نبی مکرم اسلام توسط ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این فیلم با کمک‌های مادی و معنوی اسرائیل تولید شده و خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

امام جمعه قم ادامه داد: هر جا حرکتی علیه اسلام صورت گیرد، ‌با اندکی ملاحظه مشاهده می‌شود که سرمنشأ آن رژیم صهیونیستی غاصب است و این فیلم نیز با هزینه آنها ساخته شده تا اسلام و ارزش‌های اسلامی را زیر سئوال برد، ‌البته مسلمانان در برابر این توهین سکوت نکردند و همانطور که دیدید مردم به ویژه جوانان مسلمان کشورهای اسلامی از جمله لیبی، مصر، یمن و پاکستان علیه این توطئه قیام کرده و آمریکا و صهیونیست‌ها را با چالشی جدی مواجه کردند.

امینی افزود: آمریکایی‌ها باید به خود بیایند و بیش از این در منجلاب صهیونیست غرق نشوند، باید از مسلمانان جهان دفاع کرده و قلوب جریحه‌دار آنان را با عذرخواهی و به کیفر رساندن عاملان تولید این فیلم و حامیان آن التیام بخشند.

وی با تاکید بر اینکه هدف این قبیل تحرکات خاموش کردن موج اسلام‌خواهی در جهان است ‌تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌های دشمنان موج اسلام‌خواهی به صورت روزافزون در همه کشورها در حال گسترش است و این قبیل تحرکات باعث می‌شود که حقایق نورانی اسلام بیش از پیش برای بشر آشکار شود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: حرکت این بانوی بزرگوار برای دیدار برادرش، حرکتی خاص بود، زیرا ایشان دختری تنها بودند که برای دیدار برادرشان از مدینه حرکت کرده و به هر ترتیب به قم رسیدند و بر اثر بیماری در این شهر وفات کردند.

امینی افزود: این مسئله نشانگر آن است که خداوند نظر خاصی به شهر قم داشته است که چنین برکتی را برای مردم این شهر نازل کرده و وظیفه ما این است که قدر این نعمت الهی را بدانیم.

وی حق ائمه و اولاد ایشان بر مردم را اطاعت از فرامین و به کار بردن گفتار و کردار آنان در زندگی عنوان کرد و بیان داشت: زائران و مجاوران حرم این بانوی بزرگوار باید برای سایرین حجت باشند، زیرا قم حرم اهل بیت (ع) است و همه باید حرمت این حرم را حفظ کنند تا آثار اسلام و تشیع در جای جای این شهر برای همگان به وضوح مشهود باشد که این امر به معنای قدردانی و ادای حق ائمه(ع) است.

امام جمعه قم در ادامه به سخنان حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس سران غیرمتعهد اشاره کرد و گفت: برگزاری با ارزش این اجلاس در شرایط حساس فعلی با وجود تمام تلاش‌های آمریکا و متحدانشان برای ناامن جلوه دادن ایران این پیام را برای جهانیان به همراه داشت که ایران ناامن و منزوی نیست و در همه جنبه‌ها دارای استقلال است.

وی با اشاره به پربار بودن بیانیه این اجلاس خاطر نشان کرد: بیانیه‌ای که در این اجلاس به تصویب رسید به تنهایی سبب حل مشکلات نخواهد شد و نیاز به پیگیری دارد و امیدواریم در این سه سالی که ایران ریاست جنبش را بر عهده دارد با پیگیری مسئولان نظام، همکاری و همدلی تمام کشورهای عضو شاهد تحقق آرمان‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) باشیم.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول