اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد

همایش بزرگ عاشقان ولایت در شهر محمدیه

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ عاشقان ولایت با حضور مسئولان سپاه و بسیجیان شهرستان البرز در شهر محمدیه برگزار شد.

همایش بزرگ عاشقان ولایت در شهر محمدیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، همایش بزرگ عاشقان ولایت با حضور مسئولان سپاه و بسیجیان شهرستان البرز امروز در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر محمدیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد شیرمحمدی؛ استاد حوزه و دانشگاه در این همایش با اشاره به مصادف شدن این همایش با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این‌گونه همایش‌ها باید هر دو ماه یک‌ بار برگزار شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: معامله شهدا با خداوند بسیار سودمند و عزت و سربلندی آنان را فراهم می‌آورد که یکی از دستاوردهای این معامله، رهایی از آتش جهنم است.

شیرمحمدی، لقا‌ءالله را پاداش کار شهدا دانست و تصریح کرد: دیدار خداوند، بالاترین و برترین مرتبه رشد و تعالی است که از سوی خداوند نصیب شهدا می‌شود.

وی در خصوص تربیت جوانان در دوره‌های بصیرتی بسیج اذعان کرد: تربیت انسان با ارزش‌های دینی و اعتقادی به‌ قدری ارزشمند است که مربیان تربیتی می‌توانند مقامی بالاتر از ملائک کسب کنند.

شیرمحمدی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ابراز کرد: تربیت جوانان و مردم در راستای ارزش‌های دینی، به‌ قدری ارزشمند است که مقدار آن از تمام دنیا بهتر و حتی غیر قابل تصور است.

وی رعایت اصول تربیتی را لازمه عملکرد صحیح مربیان و مسئولان دانست و اظهار کرد: رعایت اصول مدیریتی در تربیت جوانان می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

شیرمحمدی با اشاره به اهم اصول تربیتی، اخلاص در نیات را مهم‌ترین اصل تربیتی معرفی و تصریح کرد: اخلاص، ریشه تربیت انسان‌ها محسوب می‌شود و کار بدون خلوص نیت، ماندگاری و تأثیرگذاری ندارد و از طرفی، ریا در امور خیر و برکتی ندارد.

وی اصل دوم در اصول تربیتی را سلامت نفس مربی دانست و با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) عنوان کرد: مربیان تربیتی باید از سلامت نفس برخوردار باشند و میان رفتار و گفتارشان تفاوتی نباشد که در غیر این صورت، قبول مسئولیت در امر تربیت، عاقبت ناگواری در دنیا و آخرت خواهد داشت.

شیرمحمدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: مؤمنان باید در ابتدا خود را تربیت و سپس خانواده و اطرافیان خویش را تربیت کنند.

وی در پایان از همه مسئولان و بسیجیان برای برگزاری این همایش تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است در پایان همایش، از سوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز به اسوه‌های بسیج اخلاق جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول